Stel ik me aan als ik hiervoor de huisartsenpost ga bellen?

Ik heb astma en hooikoorts.
En ik heb het al een week benauwd. En vandaag heb ik het echt heel erg benauwd. Ik krijg zo een slecht lucht dat als ik (veel) beweeg ik er duizelig van word.
Ook heb ik al 3keer slijm uitgehoest/spuugt.
Mijn hoofd voelt als een ballon, want alle holtes zijn dicht.
Ik heb mijn astma pompje al 6keer ingenomen vandaag, maar dat lijkt niet te helpen. Als ik diep probeer in te ademen moet ik hoesten en krijg ik het erg heet van binnen.

Ik wil de huisartsenpost bellen, maar ik ben bang dat ik aanstellerig overkom, want ik lig niet op sterven het is gewoon heel erg vervelend....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Tja, je kan ook wachten tot je de pijp uit bent, maar dan hoeft er ook absoluut niets meer.
Potverd....., nu direct naar die hulppost en laat je helpen, je moet eens kijken (in zijn algemeenheid) wat voor een dom volk daar zit, met de meest stupide klachten (als ik 10 min hardloop wordt ik moe) om er voor te zorgen dat onze ziektekostenpremie volgend jaar weer omhoog kan. Jij hebt een serieus probleem, niet treuzelen (je had er allang moeten zitten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik ben geweest en ik stond op het punt om een astma aanval te krijgen zei de arts.
Ik kreeg meteen prednisolon en het gaat al een heel stuk beter.
Bedankt.

Andere antwoorden (11)

De huisartsenpost is niet voor als je op sterven ligt, dan bel je 112. Volgens mij is de huisartsenpost in jouw geval een prima idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En een prima antwoord +
Je hebt gewoon het recht op hulp. Bel de huisartsenpost en leg je probleem uit en vraag of ze je kunnen helpen met medicijnen. Of een aanpassing op je huidige medicijnen
13 jaar geleden
Gewoon bellen! Je hoeft niet op sterven te liggen om hulp te vragen bij de huisartsenpost. Als je het zo benauwd hebt zal je zeker niet aanstellerig overkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij je zo beroerd voelt en je doet er alles voor en niets helpt, dan zou ik het heel normaal vinden dat je hulp wilt hebben en advies. Daar is de huisartsenpost toch voor?
Niet eens aan denken dat een ander dat 'aanstellerig'vindt
anderen denken zo vaak wat!
Ik vind het in elk geval normaal dat je hen belt en met mij zullen de meesten dat wel vinden.
Hooikoorts maakt erg benauwd en het is wel belangrijk dat je genoeg zuurstof in je bloed transporteert dus....
Gewoon doen en niet denken aan wat anderen er wel niet van zullen denken!
amc
13 jaar geleden
De huisarts is er om jou te helpen met je lichamelijke klachten. Als jij niet weet wat je hebt of als je het vervelend vind, kun je zeker naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet gewoon bellen! als je je niet goed voelt, is het toch het best om de huisarts te bellen. beter aanstellerig over komen dan je zo slecht voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huisartsenpost is in het leven geroepen zodat er in het weekend ook een huisarts te bereiken is , normaal zou je hiermee je eigen huisarts bellen maar omdat die niet aanwezig is zou ik zo snel mogelijk de hap bellen

sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon bellen naar huisartsenpost daar zijn ze voor anders had je naar de huisarts gebeld als het door de weeks was geweest, sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je stelt je zeker niet aan; het is een heel vervelend probleem.

Los van wat ze je bij de huisartsenpost vertellen, een tip:
Drink geen melk meer uit de supermarkt. Dat is slijmvormend, en je heb al veel te veel slijm in je lichaam.
Een tweede tip is om elke dag honing te gaan gebruiken.
In dien je dit een jaar doet, zul je daarna bij het volgende pollen seizoen merken dat je minder hooikoorts klachten hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal gewoon de huisartsenpost bellen en als ze moeilijk gaan doen, gewoon langskomen evt met iemand stennis gaan schoppen, gegarandeerd dat je wordt geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK zou zeggen gewoon gaan je kan beter het zekere nemen dan het onzekere.