Wat kan ik doen tegen pijn in de oren tijdens het landen met een vliegtuig?

Ik heb altijd hele erge last van oorpijn als het vliegtuig gaat landen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
typ even 'oorpijn vliegen' in bij de zoekfunctie : er zitten nog véél meer antwoorden in het archief!!

Het beste antwoord

daar heb ik ook altijd last van , ook in de bus/auto als er veel hoogte verschil is.
dan gebruik ik ook oorplugs op het doosje staat dat het:
-aanbevolen is door KNO artsen
- dat je het meerdere malen kunt gebruiken
- dat ze veilig comfortabel en zacht zijn
en dat het drukregulerende oorplugs zijn.
het is ook een voordeel dat je ze niet echt ziet als je ze in je oren hebt , dus niets om je voor te schamen!

toen ik deze oorplugs nog niet had kreeg ik van de stewardes twee bekertjes met natte watjes erin voor op me oren, dat hielp voor mij ook

en verder gewoon kauwen op kauwgom en veel gapen! maar het blijft toch even doorzetten .

Toegevoegd na 1 minuut:
misschien is het ook handig om op deze vraag te kijken:
http://www.goeievraag.nl/vraag/opbouwende-druk-oren-hoofd-tijdens.17682
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje! Ik ga het binnenkort uitproberen! Het doet echt zo'n pijn dat de tranen in mn ogen sprongen en hopelijk deze keer niet! :)

Andere antwoorden (7)

Speciale oorplugs kopen ( bij de drogist ), slikken of iets kauwen ( zoals kauwgom )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gapen helpt ook vaak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gapen, kauwgom kauwen of slikken.

Toegevoegd na 39 minuten:
Hier nog een bron die ik toevallig tegen kwam:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/31057-wat-doe-je-tegen-oorpijn-bij-het-vliegen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier nog een bron die ik toevallig tegen kwam:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/31057-wat-doe-je-tegen-oorpijn-bij-het-vliegen.html
Voorgaande antwoorden, of -en dat werkt voor mij- plastic bekertjes over je oren plaatsen.
Het ziet er wat vreemd uit, maar het werkt wel! (Was een truc van een stewardess toen ik moest vliegen met een enorme oorontsteking).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ik ook proberen! Als ik ze dan bij me heb natuurlijk...
af en toe even "klaren"
je neus dus dichtknijpen en dan alsof je snuit..
je oren ploppen open en meestal is de druk ook weg... je oren voor de reis druppelen met lidocaine werkt ook..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je al veel ervaring hebt met oorproblemen en oorontstekingen, dan zul je bij het vliegen ook oorpijn ervaren. Bezoek ruim voor de vliegreis je huisarts voor advies. De huisarts kan Celestone tabletjes voorschrijven om te voorkomen dat je gaat vliegen met een eventuele ontsteking in de oren. Celestone werkt tegen onstekingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb daar ook last van en wat hier boven al staat, oorplugs werken het beste.