Ik heb de laatste paar dagen erg veel last met opstaan, zitten en lopen net ofdat ik op mijn stuitje heel de tijd ga zitten wat is er aan de hand?

Net ofdat ik op mijn stuitje zit maar dat kan toch niet?
Of is het iets van spierpijn?
(heb er al 6 a 7 dagen last van :S)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Zeker kun je last hebben van je stuitje. Het stuitbotje kan soms scheef gaan zitten wat veel pijn en ongemakken met zich mee brengt. Wanneer je voorover gebogen zit is er niet veel aan de hand maar leun dan maar eens naar achteren. Een arts kan je doorverwijzen om het recht te laten zetten. Dit gebeurt veelal manueel.

Het kan natuurlijk van alles zijn en om het zeker te weten zul je toch even naar de huisarts moeten gaan.
Het kan ook een abces of iets dergelijks zijn, meestal aan één kant maar een hernia ook. Ischias heb ik zelf al eens gehad en is ook erg pijnlijk.
Blijf in beweging maar ga niks doen dat je lichaam aangeeft dat het niet gaat. Hou je temperatuur in de gaten, mocht je koorts hebben dan moet je niet wachten met naar een arts te gaan, dat zou een ontsteking kunnen zijn.
Beterschap ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks

Andere antwoorden (1)

Het botvlies dat het staartbeen beschermt kan geïrriteerd of ontstoken zijn.
Soms wordt stuitpijn ook veroorzaakt door een verkeerde houding of door een val.
Voorlopig de pijn onderdrukken met paracetamol en het stuitje wat ontzien door rechtop of op een ringband te zitten.
Als het na een tijd niet overgaat moet je naar de huisarts voor verder onderzoek, want dan kan er meer aan de hand zijn.