Hoe kan het dat ik maar door een neusgat kan ademen?

Is dit normaal door die slechte komt gewoon geen lucht dit is altijd al zo is dit erg wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Heel veel mensen hebben een vergroeit tussenschotje in hun neus, waardoor er altijd een groter en een kleiner neusgat is.
Dat kleinere kan makkelijker dicht zitten, zodat het lijkt alsof je maar door een neusgat ademt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks

Andere antwoorden (3)

Het kan gebeuren dat je een beetje verkouden bent en dat je ene neusgat een beetje dichtzit door snot e.d. Maar als het chronisch is, zou ik er even mee naar de huisarts gaan. Misschien is er iets anders aan de hand waardoor je niet helemaal goed door je neus kunt ademen. De huisarts zal je in dat geval doorverwijzen naar de KNO-arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het al heel mijn leven maar heb er geen last van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er geen last van hebt, waarom stel je dan de vraag of het erg is en wat je eraan kunt doen? Ik weet niet of jij een min gaf op mijn antwoord, maar die min slaat dan ook nergens op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik geef geen min hoor ik wou alleen maar weten hoe je er vanaf moet komen badankt
Je wisselt om de 4 uur ongeveer van neusgat met ademen, misschien heb je gewoon net op het verkeerde moment gevoelt. Of je neus zit een beetje verstopt, wat ook kan. Als je het echt vaker gecheckt heb, en je het zeker weet, kán je natuurlijk een dokter vragen.

Het bijhorende filmpje legt het op een geweldig leuke manier uit: http://www.dumpert.nl/mediabase/785851/061ca772/praten_met_een_tissue_in_je_neusgat.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het altijd al maar bedankt!
Heb ik ook, maar ik heb m een keer gebroken. Tripje naar de KNO arts kan geen kwaad.