Ik weet niet of ik een rechte rug heb, want mijn wervels gaan opeens van hoog/uitstekend (>ze steken uit) naar laag?

Iemand die ik ken Heeft namelijk een brace, rugbrace en nu vroeg ik mij af omdat mijn rug en wervels mij ook niet zo goed lijken of ik dat ook moet, en hoe moet ik erachter komen of dat zo is.

Het liefst wil ik gewoon een truukje om er thuis achter te komen of mij rug recht is, want naar de huisarts gaan kan altijd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je rug niet recht zou zijn zullen ze dit vroeger op het consultatieburo of bij de schoolarts wel hebben opgemerkt. Dit is namelijk een standaard controle.

Probeer eens met een boek op je hoofd van de ene muur naar de andere muur te lopen. Dit traint je in ieder geval om mooi rechtop te lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen rechte rug hebt merk je dat vaak als eerste aan rugklachten, pijn. Heb je geen klachten dan is de kans dat je rug niet rechts is denk ik vrij klein.
Als je wilt weten of je rug recht is kun je het beste toch even naar een huisarts of wellicht fysiotherapeut gaan, die hebben er goed zicht op. Je kan natuurlijk ook vragen aan een bekende om er even naar te kijken maar met een ongetraind oog is het waarschijnlijk niet betrouwbaar vast te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je rug van hoog naar laag uitsteekt is dat niet erg, sterker nog dat is normaal! Je rug loopt in een soort s-vorm als hij kaars recht is, is er iets mis. Als je rug van links naar rechts scheef loopt is er misschien wel iets aan de hand. Als je je zorgen maakt of vaak last van je rug hebt zal ik wel even naar de huisarts gaan.
Succes ermee!!