hoe komt het dat ik soms sterretjes zie?

ik was vanochtend aan het zwemmen en ineens werd ik een beetje duizelig en zag ik allemaal sterretjes..

hoe komt dit?!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Had je wel wat gegeten voor het zwemmen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja.. net als altijd: 2 boterhammen met vlokken..

Antwoorden (3)

Het kan ook zo zijn dat je een beetje te fanatiek aan het zwemmen was.
Je spant dan de spieren in je nek en hals teveel waardoor er wat minder bloedtoevoer naar je hersenen is.
Je geeft aan dat je wel gegeten hebt. daarom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan een reactie op het water zijn. ik kan er bijvoorbeeld niet goed tegen als ik te lang onder water zwem dan word ik duizelig. het kan ook gewoon vermoeidheid zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duizeligheid kan ontstaan door een lage bloeddruk, stress en sterke emoties.

Zorg dat je goed bent uitgerust voordat je je inspant en dat je voldoende hebt gegeten van te voren.
Zeker bij zwemmen.
Drink 2 liter water per dag.
En ja, eten volgens de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden.
Je kan ook voor het sporten even wat extra suiker innemen, bijvoorbeeld een mars, of cola.

Wanneer dit vaker voor komt kun je het beste even naar de huisarts gaan om je bloed te testen, het kan zijn dat je een te lage bloeddruk hebt.