Pijn door alcoholhoudende drank?

Wat ik met deze vraag bedoel is het volgende; als ik van een alcoholhoudende drank een slokje neem dan krijg ik pijn in mijn nek. Het drankje dat ik toen dronk was een Bacardi Breezer of een Smirnoff. En ik ben 16 (bijna 17, yeeh).
Dus heeft iemand enig idee hoe dit worrt veroorzaakt? En als je het wilt weten, ik drink hooguit 2x alcohol per jaar, bij speciale gelegenheden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (3)

ik weet niet hoe lang het duurt voor je een slokje neemt, dan zou het aan je houding kunnen liggen namelijk (kramp in je nek) het glas op de bar laten staan en met een rietje drinken kan in dat geval de klachten voorkomen.

misschien sla je het te snel achterover, en veroorzaak je een soort van whiplash bij jezelf. langzaam drinken zal helpen (maar pas op voor optie 1)

is het niet je nek maar je keel, dan kan het uittesten met strohrum of goldstrike, brand het nog, maar ietsje harder komt het door het alcoholpercentage.
over stappen op ranja, of een koolzuurhoudenen non alcoholisch drankje kan in dát geval de klachten voorkomen.

een stuk in je kraag waar misschien een scherp kantje aan zit. geen alcohol drinken is in dit geval ook de oplossing.

het is het bekende kaboutertje wat in je nek omhoog klimt zodat het de volgende dag op tijd is om met zijn hamertje op je hoofd te slaan heeft spikes aan ipv zijn puntschoentjes.

ik heb heel wat jaren in een cafe gewerkt, en zelf een cafe gedraaid, maar dit is echt keer dat ik hoor over pijn in de nek icm met alcohol. vind het dan ook heel bijzonder dus hoop dat je meer antwoorden gaat krijgen! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet hoe het komt of wat het is? maar ik had het vroeger ook (bij sterke drank enkel) ik ben 27
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dat ook, een tintel achtig brandent gevoel.
ik heb geen idee, maar kan het misschien komen door de werking van alcohol en je keel die niet gewent is aan alcohol?