Weet iemand of het ook kwaad kan... die lucht van kattensproeisel?

Nadat ik er vannacht wakker van werd ben ik duizelig en misselijk gebleven en er zit ook nog steeds wat hoofdpijn. Ben wel lekker door de buitenlucht naar mijn werk gegaan en flink diep gesnoven. Maar ondanks dat de kamer waar ik uiteindelijk nog wat geslapen heb, redelijk 'geurarm' was komt er toch wel wat door kieren en onder deuren door enzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je kat castreert heb je er geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof me, als het mijn kat was dan was hij allang gecastreerd. Dit is een kat die ik niet ken en die tegen mijn buitendeur heeft staan sproeien en die deur leidt naar mijn woonkamer die weer aan mijn slaapkamer grenst.

Het beste antwoord

nee de waarden van de stoffen in urine is zo laag dat je er niet ziek van kan worden.
feit is alleen dat de geur sterk overeenkomt met ammoniak. probeer maar eens te slapen met een open fles ammoniak op je kamer.
in urine zitten chloriden 10 tot 15 g/l , dit zijn zgn. vluchtige stoffen welke de penetrante geur veroorzaken.
kan me goed voorstellen dat je er na een nachtje een behoorlijke hoofdpijn aan overgehouden hebt.
ach......het is vervelend maar het zit in het beestje zijn natuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem het het beestje ook niet kwalijk maar zou wel willen dat hij het gewoon bij zijn eigen baasjes tegen de deur zou doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHA gelijk heb je.
er zijn sprays om katten te verjagen, kan je dus gewoon terugsproeien.
nu maar hopen dat de kat hoofdpijn krijgt (soort van kater zal wel afdoende zijn)

Andere antwoorden (1)

katersproei is een enorm smerige en indringende lucht, maar dat het kwaad zou kunnen, daar heb ik nog nooit van gehoord.
mogelijk valt het sproeien en jouw gevoel van onwel zijn toevallig samen, en is er geen verband.
best mogelijk dat je een virusje onder de leden hebt.
beterschap!
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even ter info... heb contact gehad met de huisarts omdat ik me er niet gerust bij voelde, het schijnt vaker voor te komen, is dus zeker wel mogelijk, gaat echter vanzelf weer over en het begint nu idd minder te worden. Bedankt voor de tip van dat sproeispulletje trouwens, heb het tussen de middag meteen gehaald en toegepast en nu zo maar eens kijken of het al wat uitgehaald heeft.
Rieneke1
13 jaar geleden
graag gedaan roadrunner, ik hoop dat je nu verlost bent van de sproeikaters. heeft de huisarts nog verdere uitleg gegeven?
ben er wel benieuwd naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, hij heeft niet veel gezegd, alleen dat het idd door de sterke ammoniaklucht komt en dat dit je beroerd kan laten voelen en als het langer heeft geduurd dat je er in zat dat het dan ook even kan duren voor je er af bent. Maar het was geen onbekende vraag voor hem.
Rieneke1
13 jaar geleden
ok, bedankt!