Ik heb al jaren last van obstipatie. Nu heb ik lijnzaad ontdekt en ben er helemaal blij mee! Ik wil dit dus graag meenemen op reis, maar mag dat wel?

Ik vertrek naar het midden oosten, en naar de Arabische Emiraten. Neem maar een kleine hoeveelheid mee.. Maar wil niet dat het afgepakt wordt bij de douane?
Het is geen officieel medicijn...dacht namelijk ook al aan een doktersverklaring, maar weet niet of dat gaat werken?
Wie heeft er meer info?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag anders eens na bij de luchthaven van het land waar je naar toe gaat, of op Schiphol, daar weten ze het wel.
Het kan namelijk zijn dat je door de zaden de natuur van dat land aan kan tasten, omdat ze die zaden daar niet hebben en er iets uit kan groeien als het in de grond komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed advies vlinderr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De apotheek kan je misschien wel helpen aan een officiële verklaring, vraag het daar eens na.

Het beste antwoord

Als je de lijnzaad in de koffer doet, dan zal het (door een snuffelhond) niet worden herkend als drugs omdat het geen drugs zijn. Een snuffelhond zal er aan voorbij lopen. Je kunt ook experimenteren met lijnzaadolie. Ik weet nl niet of het de schilletjes en het vruchtvlees van de zaadjes zijn of dat alleen de olie al laxerend werkt. Je kunt eventueel een briefje in het zakje doen waar op staat dat het lijnzaad is, vertaald in verschillende talen.
Goeie reis.