Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Fijn he, die bloeiende bomen!

Cetrizinepilletjes slikken tegen de jeuk en het niezen. Een per dag. Als de goedkope versie die je 'over the counter' kunt kopen bij o.a. de Aldi niet helpt, naar de huisarts voor een sterker goedje.

Als je het echt zonder medicijnen wil doen, kun je tegen het niezen op een ijsklontje zabbelen, daar neemt de irritatie in je slijmvliezen van af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Naar de allergoloog voor medicatie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Homeopatische druppels?

Je hebt nu eenmal hooikoorts en daar wil je wat aan doen. Niet zoveel keuze, lijkt me.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spoelen, spoelen en nog eens spoelen.

Alleen door te spoelen zorg je dat je slijmvliezen schoon blijven zodat irritatie geen tot weinig kans krijgt.

Verder kun je hoyfree gebruiken. Dat helpt bij ons het beste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik al jaaaaaaaaaaaaaaren semprex. Deze neem ik in op het moment dat ik het voel kriebelen in mijn neus. Binnen een kwartier zijn dan mijn klachten weg. Slechts een enkele keer komt er een aanval doorheen. Je voorhouden dat je er overheen aan het groeien bent heeft mij erg geholpen. Semprex is alleen op recept verkijgbaar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan anti-allergiemiddelen (antihistaminica ), die de werking van histamine blokkeren. Dit is de stof die bij een allergische reactie in het lichaam vrijkomt. Er zijn tabletten, oogdruppels en neussprays verkrijgbaar via de huisarts en/of de apotheker.

Doe-het-zelf-tips:
- Blijf op zonnige en winderige dagen zoveel mogelijk binnen.
- Hou op deze dagen de ramen dicht, zodat het stuifmeel niet naar binnen waait.
- Draag een zonnebril.
- Laat gedragen kleding niet in de slaapkamer hangen.
- Douchen en haren wassen voor het slapen gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding