Hoe kan een hoestdrank, vastzittend slijm losmaken?

Aangezien hoestdrank door de slokdarm wordt ingeslikt en het vastzittend slijm zich in de longen bevind.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Dat kan bijvoorbeeld met fluimucil. Deze stof wordt door je spijsvertering opgenomen en werkt op die manier van binnen uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In hoestdrank zitten kruiden die enigszins slijmoplossend werken, zoals tijm, maar het effect is minimaal. Daarnaast zitten er ook kruiden in die de meestal door het hoesten geïrriteerde keel verzachten.

Veel meer afdoende is overigens stomen met kamille. Er bestaat daarvoor een speciaal gevalletje waar je het gloeiend hete water met de kamille in doet, met een tuitje waar je je gezicht op legt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De samenstelling van hoestdrank kan zijn:
Een soort van Thijm Dropdrankje zonder werkzame bestanddelen.
Mucolytica: Zogenaamde slijmoplossers
Dempers: Middelen met een dempend effect op de hoestreflex
Restgroep: Ouderwetse middelen met veel bijwerkingen
Verder werken oraal toegediende medicijnen altijd via de maag.
Het hebben van slijm in de longen is een soort ontsteking.
Een ontsteking gaat de dokter ook te lijf met een pilletjes kuur.
Hoe een slijmoplosser werkt kan je lezen als je op de link klikt.