Pijnlijke knie na lang weekend lopen, wat is er aan de hand?

Ik ga uiteraard volgende week naar de dokter als de pijn blijft, maar ik wou toch even hier vragen aangezien ik op google niks kan vinden wat echt aansluit bij mijn verhaal.

Vorig weekend ben ik een weekendje naar Londen gegaan. Daar heb ik zaterdag 7 uur gelopen en gestaan en de zondag daarna 5 uur lang.
Dat is voor mij veel meer dan wat ik normaal op dagen beweeg. 7 uur lopen is eigenlijk ook veels te gek, maar je wil toch wat zien in Londen.

Met als gevolg dat mijn knieeen zondag al wat gevoelig waren, maar ik ben ook niet gaan rusten want ja, je bent maar 1 weekend in Londen.
Maandag begon ik echt last te krijgen.
Eerst in beide knieeen maar al snel (vanaf dinsdag) had ik alleen nog last van mijn linker knie.
Echter, deze pijn heb ik nu nog steeds (al een week dus).

Ik kan in de lucht prima de bewegingen maken die ik maak met lopen. Maar zodra ik op de grond sta (en dus gewicht zet op mijn knie) doet het zeer bij lopen. Zowel het been naar voren bewegen (en neerzetten) als weer op trekken en naar achteren bewegen doet pijn. Het is zeer hinderlijk.

Iemand enig idee wat er gebeurd zou kunnen zijn?
(Ik weet dat de symptomen wat vaag zijn, maar ik kan het moeilijk omschrijven. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt).

En ben nog maar 20 dus.. slijtage zal het niet zijn ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Wie zoekt die lange beschrijving te lezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...wat is dat nou voor antwoord? Reageer dan gewoon niet.
Gwoon spierpijn ofzo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overbelasting, dusdanige inspanning moet je opbouwen.
Mocht je overgewicht hebben kan dat ook en extra belasting zijn voor je gewrichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon overbelast, goed koelen, omhoog leggen (op een stoel) voor het vocht en rust houden! Als je last blijft houden inderdaad even langs de dokter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is al een week geleden. heeft koelen dan nog zin?
En omhoog houden kan niet.. ik heb werk, studie, etc..
hmm tussendoor maar goed rusten en anders naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar zijn het ook een soort pijnscheuten?? want dan zou het kunnen zijn dat er een splintertje van je meniscus is losgeraakt en aan het zwerven is gegaan tussen de gewrichten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En anders zou het ook nog kunnen, dat het ontstoken in geraakt door de overbelasting (peesontsteking bij de aanhechting van te gewricht). Dan kun je zelf evt. een kuur starten met voltaren 50 mcg. twee maal daag een tabletje een week lang. Dat is een ontstekingsremmer/pijnstiller, zou moeten werken. Dit kan je ook bij je huisarts krijgen (diclofenac) of anders een injectie in de ontsteking zelf (cortison). Succes
Misschien heb je je kniebanden een beetje verrekt. Je been zo min mogelijk belasten. En toch maar even naar de dokter gaan.