Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Beste massage vorm bij Scoliose en stress

Hallo,

Ik heb een lichte vorm van Scoliose en in combinatie met stress heb ik regelmatig last van mijn schouders en
onder rug. Ik vroeg me of welke vorm van massage het beste werkt bij Scoliose. Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is of het een zachte/ontspannen vorm of juist een meer hardere/actieve vorm van massage moet zijn.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 39 seconden:
Hallo,

Ik heb een lichte vorm van Scoliose en in combinatie met stress heb ik regelmatig last van mijn schouders en
onder rug. Ik vroeg me af welke vorm van massage het beste werkt bij Scoliose. Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is of het een zachte/ontspannen vorm of juist een meer hardere/actieve vorm van massage moet zijn.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ten eerste zou ik zeggen; zorg eerst dat de stress om je heen vermindert, want met massage alleen los je het probleem niet op.

Een zachte ontspannende massage is het beste bij spierspanning door stress. Of je een scoliose hebt maakt daarbij niet zo heel veel uit.

Zelf ontspanningsoefeningen doen en b.v. 's avonds een warm bad nemen zorgen ook voor goede ontspanning.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ayurvedische massage lijkt me heel geschikt,
ontspannend en er wordt rekening gehouden met welk type je bent. daar wordt een olie op afgestemd. de massage is heel compleet en duurt minstens een uur.
compleet en relaxed.

Toegevoegd na 1 minuut:
kijk ook eens hier voor meer info
http://www.ryokan.nl/ayurvedische-massage?gclid=CIeg8pOx-aUCFcKCDgodn3cJpQ

Toegevoegd na 9 minuten:
Een massage uit de Ayurveda, de hindoeïstische gezondheidsleer uit India, is vooral balancerend en afvoerend, maar ook voedend en stimulerend op de energiebanen en acupressuurpunten. Het is een complete lichaamsmassage waarbij hoofd en gezicht ook uitgebreid behandeld worden. Hierbij staat de elemententheorie (ether, lucht, vuur, water en aarde) centraal. Deze elementen vormen de dosha’s of te wel bio-energieën Vata (ether en lucht), Pitta (vuur) en Kapha (aarde en water). Tijdens de massage wordt er gebruik gemaakt van warme kruidenoliën die de dosha’s in balans brengen en welke worden afgestemd op betreffende persoon en eventuele klachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken iemand die een scoliose heeft, en haar hele leven Cesartherapie volgt. Dit helpt haar enorm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding