Waterpijp / tabak vervangers. onschadelijk? + Nog een vraag. Alvast bedankt iedereen,

Hallo allemaal,
Ik zag op een site iets van soex herbal molasses (oid) en die heb je o.a in de smaken appel, aardbei, mint e.d.
En er stond bij dat er geen teer, geen nicotine, en geen tabak in zat maar het op basis was van kruiden..
Nu lijkt een keertje waterpijp wel gezellig met vrienden, maar wil me lichaam niet kapot maken. Dus is dit tabak misschien iets? En dan natuurlijk een elektrisch kooltje erop.. zodat van het normale ''brandende'' kooltje geen slechte stoffen erin komen.en dan nog de vraag of je van dat tabak ook een soort joint/shag kan rollen?

Alvast bedankt allemaal!

vriendelijke groet

Joris

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik las net ook iets over kruiden sigaretten... weet iemand daar verder iets van?

groetjes:)

Toegevoegd na 20 uur:
En dan natuurlijk zonder normaal kooltje, maar een elektrische. Dan zitten volgens mij ook geen zware metalen meer erin toch?

en ik betwijfel nog of er een joint oid van te rollen is...

groeten:)

Thegame

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag. +1
Deze vraag ga ik echt volgen, want eigenlijk wilde ik dit ook wel graag weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal wel 20 jaar geleden zijn dat ik kruiden sigaretten heb gerookt, die waren gewoon te koop in Nederland, ik vond ze niet lekker.

Het beste antwoord

Je krijgt wel rook binnen,dus 100% schoon kan het niet zijn.Dat er verder geen nicotine in zit,geloof ik wel,aangezien het geen tabak is.
Mijn vermoeden is dat er geen peuk van te draaien is,omdat het vochtig zal zijn om het brandproces te vertragen.
Over de smaak lopen de meningen ver uiteen,als ik het zo lees,maar je zal het denk niet met echte tabak kunnen vergelijken.Je hebt me wel op een idee gebracht,ik ga het proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In Tunesié roken ze waterpijp met thee erin.
En dat is best lekker. Die thee hadden ze ook in allerlei smaken.

Toegevoegd na 9 minuten:
Misschien heb je wat aan deze link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe schadelijk bijvoorbeeld echt tabak is, of kruiden om te roken, licht ook aan het kruid (denk aan hennep :) ) dat weet ik niet.

Wat wel absoluut waar is, is dat de meest schadelijk stoffen in gangbare rookwaren, stoffen zijn die er door de industrie worden ingestopt. Zoals bijvoorbeeld nicotine en aceton en nog zo'n 20 andere.

Mijn mening is dat dat soort producten veel minder schadelijk zijn bij matig gebruik en in ieder geval de lichamelijk verslavende factor missen.
13 jaar geleden
Het gerucht dat een waterpijp roken niet of minder schadelijk zou zijn dan sigaretten roken is onjuist. Vaak wordt gemeend dat dit het geval is onder de (onjuiste) veronderstelling dat het water de schadelijke stoffen uit de rook zou oplossen, of omdat het inademen van de rook minder prikkelend is voor de longen. Dit laatste komt echter door de aanwezigheid van waterdamp in de rook. Hoewel er wel wat schadelijke stoffen in het water oplossen, blijft zeer veel achter in de rook.

Verschillende wetenschappelijke studies hebben uitgewezen dat het roken met behulp van een waterpijp tenminste even schadelijk is als het roken van sigaretten. Bij het roken met behulp van een waterpijp ademt men niet alleen kankerverwekkende stoffen en koolstofmonoxide in zoals bij het roken van sigaretten, maar ook zware metalen afkomstig van het kooltje dat gebruikt wordt als brandstof.

Waterpijp gebruikers roken in een enkele sessie langer dan sigarettenrokers, en per ademteug wordt meer rook ingeademd. Een rooksessie met een waterpijp duurt vaak langer dan 40 minuten, waarbij de gebruiker 50 to 200 keer aan de pijp zuigt en daarbij 0.15 to 0.5 liter rook per keer inademt. Een sigaret is na maximaal 20 trekken op. Onderzoeken van de World Health Organization en de American Cancer Society hebben aangetoond aan dat een gebruiker in een waterpijpsessie van een uur 100 tot 200 keer de hoeveelheid rook en 70 keer de hoeveelheid nicotine binnenkrijgt ten opzichte van het roken van een sigaret.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi en duidelijk antwoord +1 Jammer dat ik net een nieuwe waterpijp heb aangeschaft :(((
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je antwoord, Maar dat zware metaal komt vooral van het kooltje toch? als je dat vervangt door een elektrische + tabakvervanger zit het er dan nog steeds in?