Ik heb pijn aan mijn kaak & meer, wat is dit?
Ik heb al minstens twee jaar last van m'n kaak, de ene keer erger dan de andere keer. Nu is het zo dat de afgelopen 2/3 weken ik heel erg veel last heb. 3 dagen in deze 2/3 weken kreeg ik mn mond sochtends niet open omdat mijn kaak aan de rechterkant op slot zat. Ook eten en mijn mond (ver) openen deed pijn, maar dan alleen aan de rechter kant. Die pijn heb ik nu nog steeds elke dag, maar sinds gisteren voelde ik dat 2 klieren voor mijn oor dik zijn en pijn doen als ik ze aanraak. ( Ik heb ook al een langere tijd een beetje hoofdpijn, maar dit zou ook kunnen komen omdat ik een bril nodig heb, mijn linkeroog heeft sterkte -1,5, maar heb hier verder niet zo veel last van) Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet, maar denk dat ik toch maar een afspraak moet ga maken bij de huisarts (of tandarts?)
Ik ben 16 jaar
Iemand die een vermoeden heeft wat het kan zijn, en wat ik het beste kan doen?
Alvast bedankt
Ik merk trouwens wel op dat het lijkt alsof de linkerkant van mijn lichaam problemen heeft. Mijn linkerkant doet pijn, mijn linkeroog heeft een sterkte en mijn linkerbeen is een stukje korter dan de rechter. Het lijkt net alsof het minder goed ontwikkelt? Zou het met elkaar in verband kunnen zijn?
Zo snel mogelijk naar de huisarts of tandarts.
Beiden kunnen je doorverwijzen naar de kaakchirurg.
Het feit dat jouw kaak op slot gaat, kan heel veel oorzaken hebben van een abces tot (een klap gehad tegen jouw kaak?)..........
De kaakchirurg is de aangewezen persoon.
Succes meis!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.