Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel ben je gemiddeld kwijt voor een slotjes beugel, en het hele proces eromheen ?

Ik zou graag willen weten wat het ongeveer kost voor boven en onder, en voor alleen boven.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
1.7K
peterjbruins
7 jaar geleden
plaatsen: rond 1000 euro
daarna elke 6 weken controle, max 50 euro per keer.
hoelang de behandeling duurt is natuurlijk afhankelijk van de staat van je gebit, maar houd rekening met een duur van minimaal 1-1,5 jaar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het zou simpeler zijn als dat rechtstreeks aan een orthodontist zou vragen, maar goed. Een 1e behandeling (happen en slotjes plaatsen boven en onder) kostte mij zo'n €250, daarna in de regel zo'n €60 per maand voor behandeling. Alles hangt af aan de huidige stand van je gebit, scheef/beetje scheef/erg scheef. Ga gewoon es je licht opdoen bij een ortho, meestal is een orienterend consult gratis, of wordt het vergoed. Ik ben blij dat de mijne er uit is iig, ik heb echt geleden nl, en de wachs was niet aan te dragen (om over je slotjes te boetseren tegen het schrapen); 2 jaar ellende..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Reken op €2000,-
Een slotjesbeugel heb je standaard 2 jaar plezier/last van volgens mijn ortho.
Ik had 3 kinderen met een overbeet t/m onregelmatige tanden maar allemaal dezelfde kosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding