Wat moet ik doen als mijn buisje van mijn beugel los zit?

Het is de lijm van mijn buisje dat er af is gegaan en daardoor ook mijn buisje.
Moet ik direct naar de tandarst? Of wachten tot de volgende afspraak.
Wat kan ik er zelf aan doen is er een oplossing of moet ik het laten zoals het is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Gebit
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Morgen even bellen met je tandarts.
Maakt ook nogal verschil of je de volgende afspraak over een week hebt er over een maand.

Antwoorden (3)

Ik zou even contact op nemen met uw orto hij verteld dan wat u het beste kunt doen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vaak zijn dingen als beugels vast gezet met een speciale lijm, dat is logisch je kunt niet zomaar lijm gebruiken bij je tanden. Beugels en buisjes zijn om je tanden in een bepaalde positie te zetten en te zorgen dat ze goed blijven staan. Bij een beugel laat een blokje ook wel eens los, dit kun je zelf er niet terug op zetten. Daarvoor moet je ook even langs de ortho. Ik denk niet dat er vreselijke haast achter zit maar wacht er niet te lang mee omdat je dan het risico loopt dat een tand of bepaalde tanden niet in hun positie worden gezet en anderen wel. Ga dus langs je ortho! =]
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Even langs de orthodontist gaan, als dat niet gelijk mogelijk is en het prikt dan kan je het scherpe eraf knippen met een nagelschaartje. Als je was hebt meegekregen van je ortho kun je dit erop doen.

Toegevoegd na 59 seconden:
En zeker niet gaan klooien met 'normale lijm', de beugel is met speciale lijm gemaakt en het kan dus schadelijk zijn als je normale gebruikt.