Waarom is mijn tand zo gevoelig geworden?

Ik heb al 1 week een onder blokjes beugel gekregen gister kreeg ik ineens een raar gevoel als ik tegen de begin van mijn ondertand duw met mijn tong. Het doet best wel pijn maar het is meer een raar gevoel net als je door een ijsje bijt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik poets elke dag 2x mijn tanden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

Een beugel duwt of trekt je tanden door je kaak.
Beetje alsof je met je vinger door het water gaat alleen dan veel langzamer, achter de tand ontstaat een gat wat je kaak weer opvult.
Tanden gaan ook een beetje los zitten, maar de beugel houdt ze vast en ze groeien snel weer vast.

Dat kan gevoelig zijn, verder niet erg. Je kan het de volgende keer nog even aan de orthodontist vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als je een blokjes beugel hebt moet je minimaal 3 keer poetsen per dag
ik heb zelf ook een slotjes beugel het voelt raar omdat je tanden verschuiven en dan zitten ze een beetje losjes daarom moet je ook voorzichtig zijn.