Is het zuur van je vagina slecht voor het glazuur van je partner (tijdens orale seks)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
3.7K

Het beste antwoord

De normale pH van de vagina is, zoals iemand anders al aangaf, licht zuur, tussen de 5 en 5,5, afhankelijk van o.a. je dieet, hoe vaak je je vagina wast, en waarmee.
In je vagina zitten speciale klieren die naast vocht ook zuren uitscheiden, en die helpen een balans te houden met een specifieke microbiologische flora. Vandaar dat het nooit aan te raden is om de vagina met gewone zeep te wassen, want die heeft de pH van je huid, net boven 7 (7 is neutraal)

De normale pH van je mondholte is ook neutraal of licht zuur na het eten: tussen 5,5 en 7. Je speeksel heeft een licht alkalisch of neutraal pH van 7-7,2, en hiermee helpt je speeksel de pH van je mond neutraal te houden.
Je kan problemen met je glazuur verwachten als de pH onder 5 zakt, en dat komt als je niet poetst direct na het eten, want de bacteriën in je mond gaan de etenrestjes afbreken en zuren aanmaken.

Tijdens orale seks (ik ga er vanuit dat vóórdat je hieraan begint je tanden gepoetst hebt!!) maak je extra speeksel, en de hoeveelheid speeksel die je aanmaakt overtreft de hoeveelheid vaginale vocht dat in je mond terecht kan komen, dus de pH van je mond blijft mooi binnen de veilige grenzen waar je glazuur niet aangetast wordt.
De pH van de vagina van de vrouw wordt in feite meer gestoord dan die van je mondholte, maar ook dat valt mee, want als je klaar bent met orale seks, blijft de vagina nog vocht produceren, die de speeksel "afwast", waardoor de pH terug naar zijn normale waarde zal zakken.

Dus wees niet bang voor je tanden, en geniet ervan, maar vergeet niet om je tanden en mond heel goed schoon te maken vóór de seks, anders kan je je partner een vaginale infectie bezorgen, en dat moet je niet willen!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de vagina wordt een melkzuur aangemaakt. Daardoor is de huid bij de vagina zuurder dan op andere plekken van het lichaam. Deze zuurgraad beschermt tegen alle mogelijke invloeden van buitenaf. Helaas kan deze balans verstoord raken.

Als het natuurlijke milieu van de vagina is aangetast, kan dat tot infecties leiden. De pH-waarde geeft aan hoe zuur iets is. Rondom de vagina ligt de pH-waarde rond 5,2.

Op de rest van je lichaam zit deze pH-waarde vaak rond 7. Gewone zeep heeft dan ook een pH van 7. Als je hiermee je vagina wast, verstoor je de zuurgraad.

De pH waarde van de vagina is lager dan die van speeksel, dus het glazuur kan daar best tegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, het verschil in Ph-waarden is niet echt groot dus geen reden tot zorg zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lagere Ph-waarde wil zeggen dat het zuurder is, dit antwoord is dan ook niet correct.
Nee, het kan geen kwaad voor het glazuur van je partner. Wel voor de lust in orale sex.
Gewoon even goed wassen met water voor je aan het spelen gaat is een aanrader, maar samen onder de douche duiken en je láten wassen is nog veel leuker!.