Hoe kan het dat ik bloedend tandvlees heb nadat mijn beugel eruit is gegaan?

Sinds 4 dagen heb ik mijn slotjes eruit. Nu moet ik 24 uur per dag mijn nachtbeugel dragen. Ik poets 2 keer per dag. Maar steeds als ik poets dan bloed mijn tandvlees en het doet echt heel veel pijn. En het blijft maar doorgaan. Hoe moet ik dit oplossen?. Ik kan nu nog niet naar de orthodontist/tandarts, daarmee moet ik nog 3 dagen wachten. Maar het doet echt zoveel pijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
2.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
wat voor tandenborstel gebruik je? en poets je precies hetzelfde als toen je slotjes had?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed je tanden stoken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik gebruik een elektrische tandenborstel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit had ik ook toen mijn slotjes er af gingen. Tegen mij zei de orthodontist dat het kon zijn dat mijn tandvlees was ontstoken, omdat je door de slotjes minder goed kon poetsen. Ik deed dus wat ik altijd deed met ontstoken tandvlees goed poetsen. Pas hiermee wel op, ik toen te hard gepoetst en perongeluk mijn tandvlees weggepoets. Wat ik zou doen is een afspraak maken met de orthodontist/tandarts, en tot die tijd rustig, geen kracht gebruiken, poetsen. Ik las dat je een elektische tandborstel hebt, zet die dan voor het stukje waar je pijn hebt even uit. Ik zet dit niet als antwoord, omdat dit uit eigen ervaring is, en ik geen orthodontist ben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer tijdelijk even een extra soft tandenborstel en ga zo snel mogelijk naar de tandarts/ortho. Je kan uiteraard ook morgenochtend even bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met een elektrische tandenborstel kan je je tandvlees beschadigen, dat heb ik ook gehad. Ik zou daar (tijdelijk) even mee stoppen.

Antwoorden (1)

Je poetst waarschijnlijk te hard mijn zus had ook last van bloedend tandvlees maar bij haar kwam het omdat ze te hard poetste maar voor beter advies zal ik naar de orthodontist gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Vul je dan later nog je antwoord aan met het betere advies dat jij van de orthodontist hebt gekregen?