Is het normaal om uit je mond te ruiken na een getrokken kies?

Mijn kies is woensdag getrokken en ik ruik en proef nu iets smerigs. is dat normaal? het doet ook wel pijn maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
25K

Antwoorden (5)

Ja dat is normaal
Het is een open wond en dat proef je heel goed. Vooral als het wat bloed. Is na paar dagen wel weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan zijn dat jij bloed proeft (ijzersmaak) oftewel de smerige smaak van pus. Dagelijks spoelen met Hextril of Corsodyl, maar niet te lang want dat brengt verkleuring van de tanden met zich mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja is normaal en daarna moet je spoelen met Perio-aid of waterstofperoxide.
Perio-aid gaat op recept (heb het 2 weken geleden zelf gehad na het trekken van mn tanden) en waterstofperoxide is verkrijgbaar bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zijn dat er een ontsteking zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ja inderdaad terug naar de tandarts en zeker niet te lang wachten!!! Ik had een kaakbotontsteking en daar helpt geen spoelen oid aan, gwoon super pech. Er wordt een klein sneetje gemaakt en de wond wordt schoongespoeld. De behandeling deed niet erg veel pijn, voelde meer als opluchting! Het kan 2 a 3 weken duren voor het beter is.
Dit is normaal.
Als je een tandextractie laat doen is het normaal dat je een vreemde smaak proeft, en zelfs uit je mond stinkt.

Dit komt gewoon omdat er bloed in je mond gezeten heeft, dat is gestold en zich heeft vastgezet aan de binnenkant van je mond, en tussen je tanden.

Het beste is om te spoelen met een goed mondspoelmiddel (persoonlijk gebruik ik perio-aid).
Kauwgom (met xylitol, dit is beter voor de tanden) is een mogelijkheid, maar ik weet niet of dit werkt.