Wat te doen bij bloed na verwijderen verstandskiezen?

Het bloed is niet super rood, ook niet superlicht. Gewoon rood. Verstandkies is dinsdagmorgen verwijderd en het bloed mengt zich met het slijm. Al een uur of 8 lang. Met slapen weet ik het niet, ik wordt niet wakker in een bebloed bed.

Toegevoegd na 2 minuten:
verstandskies is rechts onder.

Toegevoegd na 2 minuten:
verstandskies is rechts onder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
5.9K

Antwoorden (5)

Dichtbijten op een gaasje. Als het na 20 minuten achter elkaar dichtbijten niet ophoudt met bloeden, contact opnemen met de tandarts of poli kaakchirurgie.

Als het écht heel weinig bloed is (zo lijkt het uit je beschrijving, maar beoordeel dat zelf) zou je kunnen wachten tot morgenochtend voordat je belt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik dit niet doe, belemmert dit dan het helingsproces?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wat niet doet? Op een gaasje dichtbijten, of de tandarts bellen? Het dichtbijten doet normaal gesproken het bloeden stelpen. Als dat niet gebeurt, is er mogelijk iets anders aan de hand. Gebruik je bloedverdunners, of middelen die het bloed dunner maken? Dan zou het daaraan kunnen liggen, en mogelijk wil de arts je medicatie dan aanpassen (ga dat overigens NIET zelf doen!) Op den duur moet het bloeden natuurlijk wel ophouden, want zolang het open is, kan het niet verder helen, en je verliest ook continu bloed, ook al zal dat niet veel zijn. Het bloeden moet dus wel ophouden op den duur, en als het niet uit zichzelf stopt, is er soms iets anders voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks, ik probeer dit en zodra dit niet helpt bel ik morgenvroeg de tandarts wel even op!
Even een opgerold verbandje en tegen aanleggen de kiezen op elkaar voor een aantal minuten. Veelal gaat het dan wel over. En geen ascal gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga met de voorgaande antwoorden mee.
Een gaasje op de wonde en een 20 a 30 minuten op bijten ( niet te hard natuurlijk ).
Dan moet de bloeding overgaan.
Maar voelt deze wond ontstoken aan of u voelt zich koortsig dan zou ik inderdaad contact opnemen met de desbetreffende tandarts.

Ps wees wel verdacht dat we het hier om een vrij ernstige wond hebben, dus zolang de wond nog open is zou ik het roken ( indien van toepassing ) maar even laten voor wat het is en ook met het etenvoorzichtig aan doen en even die zijde van de kaak ontzien.

Als u medicijnen tbv hogebloeddruk of bloedverdunners gebruikt kan dat ook een nadelig effect hebben op de genezing.
Mocht dat zo zijn, meld dit dan aan uw tandarts.

Ps heeft u geen folder ontvangen van uw tandarts?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee mogelijkheden:

Doorslikken of uitspugen.

'Nachts als je slaapt dan slik je automatisch,
dus dan slik je het door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloedingen van de wondjes is heel normaal, wel is het verstandig om een gaasje op de wonden te doen, tot dat de wonden niet meer veel bloeden. Handdoek om je kussensloop, voor het geval dat je vlekken op je kussen krijgt. Lauwe kamillethee met honing of lauwe zoutwater helpt tegen de pijn en het geneest sneller.