Mag ik na het slikken van een antibiotica een paracetamol nemen?

ik heb een ontsteking in mijn tandvlees nou moet ik een afspraak bij de chirurgie maken zodat ze me tand er uit kunnen halen maar in tussen tijd slik ik 3 antibiotica's en heb nu weer pijn mag ik een aspirine er bij nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
203.6K

Het beste antwoord

De NHG richtlijnen zijn er duidelijk over dat gelijktijdig gebruik van paracetamol en een antibioticum geen probleem is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Staat er niks over in de bijsluiter?
Normaalgesproken mag het gewoon, maar ik zou voor de zekerheid even de bijsluiter controleren.
Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zo zwaar om me kiespijn te lopen pf dank je wel.. ik heb er maar 2 genomen ik kan er niet meer tegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet 't, vandaar ook de sterkte!
Meestal is het 's avonds erger, hè.
Ik hoop dat je er snel van verlost bent!
ja hoor, geen probleem.
paracetamol en antibiotica kunnen goed samen.
neem wel paracetamol en geen aspirine oid.
beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Gonzo ik heb er maar gelijk 2 genomen paracetamol
Cryofiel
12 jaar geleden
Paracetamol - bedoel je deze?
http://www.youtube.com/watch_popup?v=WHfCnSL92zY
Dit mag wel ,ook wel tegelijk,je zou voor de zekerheid naar de avondapotheek kunnen bellen

Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de tekst van het farmacotherapeutisch kompas is voor wat betreft antibiotica rifampicine het enige middel waarvan een interactie bekend is met paracetamol. Als je deze middelen samen neemt, is dat eerder schadelijk voor je lever. Voor alle overige antibiotische middelen is geen interactie bekend, die kun je dan ook prima samen nemen met paracetamol. Overigens geldt dat voor bijna alle andere medicatie, er zijn maar een paar uitzonderingen op de regel dat paracetamol eigenlijk overal mee samen kan.

Aspirine en paracetamol is niet hetzelfde hé? Aspirine heeft sowieso meer bijwerkingen, neem dus voor pijn liever paracetamol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4 x 1000 mg mag. welke elke 6uur. bouw je een spiegel op