Eergisteren mijn tanden laten bleken. Onwijs blij mee maar me hele tandvlees is kapot. Krijg geen hap door me keel en elke slok drinken doet ook pijn

Wat kan ik doen?!?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
3.6K

Antwoorden (5)

even een belletje doen waar je het hebt laten laten.
Ik kan mij voorstellen dat je tandvlees nu flink geirriteerd is,wat dan helpt is met kamillethee spoelen,maar ik weet niet of dat effect heeft op je gebleekte tanden,even navraag dus doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
laten doen,moet het natuurlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een flauw antwoord zou zijn: even op je tanden bijten en doorzetten.
Je kunt de behandelaar bellen om te vragen of dit normaal is, maar dat maakt het ook niet beter, en of hij/zij tips heeft wat wel eetbaar is. Anders paracetamol gebruiken voor je gaat eten en zachte dingen zoals vla proberen
12 jaar geleden
misschien kan je in elk geval drinken nemen met een rietje ?
dat scheelt denk ik al wat
12 jaar geleden
je hebt tegenwoordig drankjes met aloe vera. Dit is normaliter een plant die zeer geneeskrachtig werkt op huid wondjes en goed en snel helpen genezen... wellicht een paar keer per dag wat daarvan in je mond houden.
Vroeger werd mij pyralfex aangeraden maar de tandarts vertelde mij laatst dat dat spul eigenlijk helemaal niet goed is voor je. Dus dat kun je beter laten staan.
Roken kun je beter even laten. je tandvlees is daar nu te kwetsbaar voor. Spoel je gebit na elke maaltijd en flos of stook ertussen, zo voorkom je ook infectie.

Een oud oma's middeltje: Maak een mengsel van lauw zoutwater en dep daarmee met een doekje je tandvlees. Dat prikt wel, maar is wel doeltreffend. Blijf wel gewoon poetsen, maar masseer je tandvlees heel zachtjes.

Verder: hoe geler je tanden zijn, hoe gezonder en sterker. Witte tanden zijn eigenlijk helemaal niet zo gezond. (Bron: vraag je tandarts maar)

Gorgel wat melk of thee met honing, om je keel wat zachter te maken. Van binnen geneest dat allemal erg snel hoor, dus jij bent zo weer de oude...
succes ne sterkte :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niks anders doen dan afwachten. Ik heb dit na een tanden bleking ook gehad, de zweren zaten op mn tandvlees doordat gel gelekt was en 50 minuten heeft zitten inbranden. Pas na twee weken kon ik weer normaal eten en het heeft meer dan een maand geduurd voordat het verdwenen was.

En uiteraard heb ik het bedrijf aangeschreven. Ze vinden het heel vervelend en nee het gebeurt bij anderen echt nooooit. Maar van een vergoeding is geen sprake.

Sterkte!