Mijn tand is afgebroken en er staat nog een klein puntje, wat doet de tandarts hieraan en is dat pijnlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen vraag het hem/haar. De tandarts zal je eerst alles uitleggen voordat hij iets gaat doen. En bij een echte ingreep altijd vragen of je het daarmee eens bent

Het beste antwoord

Of het pijn gaat doen kan niemand jou nu zomaar zeggen, want het hangt er vanaf of hij straks in jou zenuw wel of niet gaat boren.
je krijgt zowiezo een verdoving. en daarna gaat hij een stuk tand uit boren waarna hij het uit geboorde gedeelte weer gaat vullen. het kan zijn dat hij onder het boren tegen een zenuw op zit en dat zal je wel gaan voelen, maar door de verdoving valt de pijn wel mee. en verder bouwt hij je tand weer op met spul zo hard als jou eigen tand. dat doet hij met een kwastje en een lamp helemaal pijnloos.
maak je maar niet druk ik heb bij de tandarts gewerkt en je kan beter een stuk van je tand hebben dan een gaatje. succes =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

soms kan een afgebroken stuk weer worden vastgemaakt, is u tandwortel nog goed misschien een noodkroon ,of de rest verwijderen dat gwoon onder verdoving dus alleen het prikje is pijnlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je tand gebroken is en je er nu geen pijn van hebt, gaat de behandeling ook geen pijn doen. Hij kan hem weer mooi opbouwen tot een hele tand en daar zie je dan ook niets meer van :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je tand kan helemaal hersteld worden. Ik heb hetzelfde meegemaakt.
Tandartsen kunnen tegenwoordig heel veel.

En pijn doet niet, zelf het verdovingsspuitje voel je bijna niet, want het tandvlees wordt eerst voorverdoofd. Mijn tandarts doet dat toch :)