Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je aften weg?

Ik heb een aardig grote aft net boven een tand. Tanden poetsen op die plek is onmogelijk aangezien het gaat bloeden, en ontzettend veel pijn doet. Werkt een ijsje bijvoorbeeld of een warme kop soep?Of is er een medicijn? Thanks

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Ik heb zelfs precies op dit moment hetzelfde prpbleem, m'n ader zegt veel sinaasappels eten omdat er veel vitamines inzitten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dit is het goede antwoord. Kan wel even duren voordat het weg is. Maar dit is DE oplossing. Succes!
Mond spoelen met warm/zout water
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aft kun je niet wegkrijgen, het verdwijnt vanzelf na circa 10-14 dagen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het enige dat wat kan helpen is zorgen dat je genoeg vitamines binnenkrijgt (dat is soms ook de oorzaak van een afte) en vermijd natriumlaurylsulfaat houdende tandpasta's. Deze stof irriteert extra op de zere plek.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je er heel veel last van hebt, kun je bij de apotheek vragen om een speciale gel, dit smeer je op de aft en dit verdooft tijdelijk de zere plek.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Er boter opsmeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de apotheek of drogist kun je pyralvex kopen en daarmee aanstippen, dit werkt goed!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja precies en ook niet zo'n super smaak, maar het werkt zoals het moet!!
Ik ken het probleem, het duurt een aantal dagen voordat ze ophouden met pijn doen en verdwijnen. Er is bij de drogist een goedje verkrijgbaar dat je er op kunt smeren om de pijn wat te verzachten.
Verder kun je poetsen met een tandpasta die je speeksel wat helpt met de afweer, ik heb nauwelijks aften meer sinds ik met Zendium poets (en ik heb heel 'zwak speeksel').
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aften gaat uiteindelijk vanzelf weg. Om de pijn te verzachten moet je niet al teveel praten, en honing in de thee doen. Dat verzacht de pijn. Probeer de aft trouwens niet te laten bloeden, dan verspreiden zich bacteriën, en krijg je er nog een stuk of honderd... Succes! xxx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spoelen met camillosan of camillethee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spoelen met Bocasan. Bij mij binnen 2 dagen weg. Kun je halen bij de drogist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding