Als je vulling eruit valt tijdens het flossen dien ik dan zelf de rekening te betalen? Verschilt dit per tandarts?

De vulling is in april erin gezet en in oktober heb ik een nieuwe vulling gehad.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb inmiddels een rekening ontvangen waarbij ik het etsen en restauratie moet betalen, is dit terecht? Het gaat niet om het geld, maar om het principe zou ik graag willen weten wat mijn rechten en plichten zijn.

13 jaar geleden
in: Gebit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is mij ook overkomen , twee keer zelfs. Het moeilijke is dat je het niet kunt bewijzen, maar dat je óók je relatie met je tandarts niet wilt bederven. Ik heb een hele aardige tandarts die altijd rekening houd met mijn wensen. Volgens mij is het erg moeilijk om een vulling 100% gegarandeerd vast te krijgen omdat hij " gelijmd" is. Omstandigheden na het lijmen veroorzaken dat hij goed vast komt te zitten , of dat er vocht onder of door de lijm komt lopen.
Dus ik denk dat het ook met het toeval te maken heeft en dat de tandarts er ook niets aan kon doen.

Het beste antwoord

Ik zou sowieso direct contact opnemen met de tandarts om te vragen wat je nu moet doen, en om te overleggen hoe het zit met de kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

tenzij je een zeer goede tandarts hebt zal je zelf moeten betalen want er bestaat niet zo iets als garantie op vullingen
13 jaar geleden
Lees je verzekering door. Meestal heb je een aparte tandarts polis. is meestal een extra verzekering. Bel anders even met je zorgverzekeraar hou dat bij jou is.
13 jaar geleden
Een beetje tandarts geeft een jaar gearantie mits je er iets raars mee gaat doen. Dit is niet wettelijk maar een ongeschreven regel