Wat kan ik doen aan chronische pijn?

Op dit moment ben ik in behandeling op een revalidatiecentrum. Mij is al meerdere malen de boodschap gegeven dat de pijn niet minder wordt en ook niet zal gaan worden. Het hele medische aspect heb ik dus zowat gehad, op de pijnpoli na. Zijn er nog andere, wellicht alternatieve, dingen die ik zou kunnen proberen of in elk geval naar zou kunnen kijken?

Graag zou ik minder pijn willen, bij het idee dat ik deze pijn de rest van mijn leven zal blijven houden, ga ik me mentaal in elk geval niet veel beter voelen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Wat afschuwelijk voor je...
Veel mensen hebben baat bij de pijnpoli!

In het alternatieve circuit zou je eens kunnen kijken of acupressuur iets voor je is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Meridiaan_(Chinese_geneeskunde)

Wat mij enorm heeft geholpen is Shiatsu:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Shiatsu

Ook mentaal kan je zelf veel doen betreffende pijnervaring, bijvoorbeeld door een cursus Mindfulness te gaan doen of meditatie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mindfulness

Heel veel succes!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit vind ik een heel waardevol antwoord, dus ik heb er punt voor gegeven.
Wat ik wil benadrukken is dat ik de vraagsteller zeker zou adviseren om eerst naar de pijnpoli te gaan. Werkt dit niet dan kan er nog altijd naar andere alternatieven worden gezocht.
Maar wat je ook doet, de kans is heel groot dat de pijn na een tijdje weer terug komt.
Veel sterkte er mee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel Artist!
Over die hele grote kans op terugkomende pijn volgens jou: waar baseer je dat op?

Andere antwoorden (3)

Vervelende situatie zit je in. Als je het reguliere allemaal gehad hebt en ze daar niet verder komen is wellicht de alternatieve kant een optie, bijv acupunctuur of andere mogelijkheden, er zijn er voldoende, moet ook bij je passen denk. Ik kon ook niet geholpen worden binnen het reguliere circuit, maar wel via het alternatieve... succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al eens aan chiropractie gedacht? Chiropractie is een holistische geneeswijze welke door het corrigeren van met name de wervelkolom de algehele gezondheid wil verbeteren.

Daarnaast helpt het ook bij veel pijnklachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo
afhankelijk waar de pijn zit, bestaat er ook een mogelijkheid dmv een operatie om de zenuwen door te laten halen.
dan kan de pijnprikkel die de hersenen geven de zenuwuiteinden niet meer bereiken, en ben je zo goed als pijnvrij :)ik spreek uit ervaring.
Maar daar moet je idd wel voor naar de pijnpoli, die tegenwoordig in de meeste ziekenhuizen wel te vinden is.
veel succes gewenst.
mvrgr;thelady