welke voedingssuplementen of homeopatishmiddel helpt tegen hoofdpijn?

Toegevoegd na 3 dagen:
het gaat om verschillende hoofdpijn. bijvoorbeeld hoofdpijn voor en na de menstruatie. hoofdpijn schuin rechts. en soms hoofdpijn denk ik vanuit de nek. En hoofdpijn met misselijkheid

Toegevoegd na 3 dagen:
verder heb ik ook cvs en daarvan heb ik ook zo nu en dan hoofdpijn

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Probeer eerst eens dingen als minder koffie, minderr stress, meer water, meer slapen etc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En vertel er even bij om wat voor hoofdpijn het gaat.
Amadea
11 jaar geleden
Precies. Wat is de oorzaak van die hoofdpijn? En welk gestel heb jij verder? Dat is voor homeopathische medicijnen van groot belang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Homeopathie is bewezen onwerkzaam. Zoek je heil in zinvollere behandelingen
Amadea
11 jaar geleden
Niet waar. Er zijn ook bewezen werkzame homeopathische medicijnen. Het is zinvoller naar een homeopaat te gaan dan naar artsen zoals Jansen Steur en Evert Sanders....

Het beste antwoord

Belladonna D4 (dokter Vogel): hept in geval van hoofdpijn gecombineerd met misselijkheid en braken.
Geriaforce (dokter Vogel): becordert de doorbloeding in je kleine en je middel grote bloedvaten. Dat is onder meer het geval in je hersenen. Verzacht je hoofdpijn.
Jasmijnwinde: meestal efficiënt bij rechtszijdige hoofdpijn vanuit je achterhoofd naar je voorhoofd.
Cyclaam: bij hoofdpijn aan je linker slaap, gepaard gaande met flikkeringen voor je ogen.
Volkruid: bij zeurende hoofdpijn.
Braaknoot: bij hoofdpijn als gevolg van een kater.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een homeopaat zal niet zomaar een middeltje uit de kast trekken dat tegen hoofdpijn werkt. Eerst zal uitgezocht worden waardoor de hoofdpijn wordt veroorzaakt om vervolgens het passende middel te kiezen. Zo kan in het in de homeopatie zijn dat tien verschillende hoofdpijnpatienten elk een ander middel krijgen. Voedingssupllementen tegen hoofdpijn zijn er bij mijn weten niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fijn overzichtelijk antwoord, bedankt.

Andere antwoorden (2)

Aromed Migrana Hoofdpijn Roller 10 ml.
Hoofdpijn kent vele oorzaken en kan allerlei vormen aannemen. De meest voorkomende is spierspanningshoofdpijn. Deze klacht wordt veroorzaakt door spierspanningen in je hals, schouders en hoofd. Deze spieren gaan vervolgens aan het botvlies van de schedel trekken. Bij een aanhoudend karakter is er meestal sprake van een te grote spanning in de bloedvaten, waardoor er druk ontstaat op de zenuwuiteinden. Bij migraine en clusterhoofdpijn is er sprake van een terugkerende vorm van hoofdpijn. Migrana Hoofdpijnroller bevat een zeer breed scala aan etherische oliën, zodat er bij vrijwel alle soorten hoofdpijn snel verlichting kan optreden.

Hoofdpijn kent vele oorzaken
Hoofdpijn is geen ziekte, maar een symptoom. De oorzaak is dus ergens anders in je lichaam te vinden. Stress, angst en spanningen zijn belangrijke factoren die hoofdpijn kunnen veroorzaken. De pijn kan ook veroorzaakt worden door aandoeningen van de ogen, nieren en hart. Een verkeerde houding kan meespelen, maar ook een schommeling van de hormoonspiegel. Heel bekend is ook, dat koorts, verkoudheid en verstopte neusbijholte of voorhoofdsholte gepaard kan gaan met hoofdpijn. Migrana Hoofdpijnroller nekt hoofdpijn. Of het nu om spierspanningshoofdpijn, clusterhoofdpijn of andere vormen van hoofdpijn gaat.

Pijnstillend en verkoelend
Migrana Hoofdroller is een natuurproduct op basis van etherische oliën met een brede werking tegen hoofdpijn. Het is vervaardigd op basis van raapolie, wintergreen, eucalyptus, lavendel, pepermunt, dennenhars, rozemarijn en oregano. Migrana Hoofdroller geeft direct verlichting door haar verkoelende werking. Het heeft een ontspannende werking op de verkampte spieren en verlaagt de bloeddruk, zodat de bloedvaten zich weer zullen ontspannen. Ook stimuleert Migrana Hoofdroller de doorbloeding. Daardoor kunnen afvalstoffen beter worden afgevoerd. De etherische oliën zijn eveneens pijnstillend en koortswerend.

Gebruik
Migrana Hoofdroller wordt geleverd in een handige roll-on flesje. Hierdoor is het gemakkelijk zuinig aan te brengen langs de haargrens van voorhoofd, slapen en nek. Bij lichte klachten is 1 maal aanbrengen voldoende. Heeft men hevige hoofdpijn klachten de handeling 2 tot 4 maal om de 15 minuten herhalen.

Geen homeopatisch product, ook geen voedingssuplement, maar een prima, natuurlijk product.

Toegevoegd na 11 minuten:
dit antwoord omdat je niet omschrijft wat voor hoofdpijn je hebt en omdat ook homeopatische middelen schadelijk kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het gaat om verschillende hoofdpijn. bijvoorbeeld hoofdpijn voor en na de menstruatie. hoofdpijn schuin rechts. en soms hoofdpijn denk ik vanuit de nek. En hoofdpijn met misselijkheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet naar je huisarts kan of wil gaan om daar je klacht te bespreken, dan is de hoofdpijnroller toch een goed product voor jou, je kunt het gebruiken op het moment dat je last hebt, laat je eens adviseren hierover bij de apotheek.
Magnesium in een goed opneembare vorm, bijvoorbeeld als magnesiumcitraat.
(geen magnesiumoxide)

Magnesium werkt voor de oorzaken van meerdere soorten hoofdpijn.

Toegevoegd na 3 dagen:
En het kan een rol spelen bij cvs, maar er zal meer aan de hand zijn.