Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

steam game start niet op! wat moet ik doen?

Ik heb afgelopen 8 Feb een game gekocht voor op de steam. Dit is mijn eerste keer dat ik zoiets doe dus het is allemaal heel nieuw maar het spel start niet op. Het gaat hier om Alien: Isolation. Als ik het spel wil opstarten krijg ik een klein veld op mijn scherm waar op staat:
AI.exe werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet meer goed werkt. Het programma word gesloten en er word een melding weergegeven als een oplossing beschikbaar is.
Verder een knop met programma afsluiten.

Kan iemand mij verder helpen!? Ik hoop dat het geen geld verspilling is geweest. Ik heb ook al mijn geld terug gevraagd maar ik word overal naartoe gestuurd voor een oplossing.
Mijn laptop is nieuw en nog in goede staat. Ik heb een HP Elitebook8470p

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Games
7.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het internet staat er vol met dit soort problemen, het is lastig vast te stellen waar jouw probleem precies ligt: https://steamcommunity.com/app/214490/discussions/0/616189743036307941/
Ritsuka
7 jaar geleden
Voldoet jepc aande eisen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Had ik ook, heb het opgelost door Ctrl Alt Del en dan de game en/of Steam af te sluiten. Daarna uitloggen en computer opnieuw opstarten. Zou het daarna moeten doen. En als je 100% kans van slagen wil hebben moet je Steam opnieuw installeren. Zou ik wel als laatste proberen aangezien je dan je games weer opnieuw moet downloaden en installeren. De data van de games zoals je level worden wel gwn opgeslagen dus om je achievments hoef je je niet zorgen te maken :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding