Hebben Amerikanen een hele andere levensstandaard dan Europeanen?

Hebben Amerikanen gemiddeld een hele andere levensstandaard dan Europeanen, aangezien je vaak ziet dat jongeren (of zelfs kinderen) al vaak over de duurste spullen beschikken, waar je hier meestal wel even voor moet doorsparen? (Bijvoorbeeld naar onze normen enorm prijzige elektronica, extreem dure sportspullen of een luxe auto -die je hier alleen zakelijk zou rijden- direct na het behalen van het rijbewijs).

3 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als je werk hebt en een goed inkomen heb je het erg goed in de USA. Dat is echter een minderheid. De sociale voorzieningen zijn onvergelijkbaar met de Nederlandse. Net genoeg om niet te sterven en te weinig om van te kunnen leven. Het verschil tussen arm en rijk is daar enorm.

Het beste antwoord

De levensstandaard - gemeten aan de hand van het mediaan inkomen - is in Amerika hoger.
De Amerikaanse middenklasse is kleiner dan de middenklasse in West-Europa, maar haar inkomen is hoger, volgens een recente analyse van het Pew Research Center van de VS en 11 Europese landen.
Het mediane besteedbare inkomen (na belastingen) van huishoudens uit de middenklasse in de VS bedroeg $ 60.884 in 2010. Met uitzondering van Luxemburg - een virtuele stadstaat waar het mediane inkomen $ 71.799 was - bedroeg het beschikbare inkomen van huishoudens uit de middenklasse in de VS andere 10 West-Europese landen in de studie bleven ver achter bij de Amerikaanse middenklasse.
In 2010 hadden huishoudens uit de middenklasse in de VS een inkomen variërend van $ 35.294 tot $ 105.881, dat wil zeggen tweederde tot een verdubbeling van het totale mediane inkomen van $ 52.941. Deze Amerikaanse norm kan op elk land in West-Europa worden toegepast nadat de inkomens zijn gecorrigeerd voor verschillen in kosten van levensonderhoud tussen landen De inkomens in deze analyse worden aangepast om een huishouden van drie personen weer te geven en worden uitgedrukt in prijzen van 2011. Ze worden ook omgerekend naar koopkrachtpariteitsdollars, waarmee wordt gecorrigeerd voor verschillen in kosten van levensonderhoud tussen landen.

Armoede
Er werd beweerd dat Amerika met een 18% armoedecijfer - dichter bij Mexico dan bij West-Europa ligt. Die bewering zette Just Facts ertoe aan een studie van deze kwestie uit te voeren met gegevens van de OESO.
Resultaat van dit onderzoek was dat, na rekening te hebben gehouden met alle inkomsten, liefdadigheid en niet-contante sociale voorzieningen zoals gesubsidieerde huisvesting en voedselbonnen, de armste 20 procent van de Amerikanen meer goederen en diensten consumeert dan het nationale gemiddelde voor alle mensen in de meeste landen. welvarende landen. Dit omvat de meeste landen van de prestigieuze Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO), inclusief haar Europese leden. Met andere woorden, als de "armen" van de VS een natie waren, zou het een van de rijkste ter wereld zijn.

(vertaald uit het Engels)
SimonV