Hoe is het mogelijk dat wanneer je een pakketje verzend binnen nederland dit €6.75 kost en wanneer je het aangetekend verstuurd maar €7,- kost?

ik bedoel, de pakketbezorger moet toch om een handtekening vragen en wanneer dit 30 keer per dag voorkomt is ie toch snel een uur langer aan het werk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer dhlforyou, dat kost je 4,95 en je krijgt nog een mailtje wanneer het pakketje is afgeleverd ook.

Het beste antwoord

Omdat dat alleen maar geldt voor kleine lichte pakketjes.
Zodra het veel zwaarder wordt, worden de kosten ook vele malen hoger. Iets van vier kilo bijvoorbeeld zou nog wel als gewoon pakket kunnen verzenden voor 6,75, maar als het aangetekend moet, is het dan weer veel duurder. Boven de tien kilo wordt het echt een kostbare zaak.

(Wat er feitelijk zo duur is, is het tarief voor een normaal basis pakketje. Ik verstuur tegenwoordig veel binnen Duitsland, en daar kost een normaal, niet aangetekend pakket tot vijf kilo me nog geen drie euro.)

Dus als je een klein pakketje moet sturen dat gewoon net niet door de brievenbus kan, dan kun je het maar net zo goed aangetekend doen ; zeker als het om een commerciële transactie gaat. Want met track en trace-pakketjes heb je geen poot om op te staan als de klant gewoon zegt het niet ontvangen te hebben. (Ervaring).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwaarder weegt? Marleen, dat had ik van jou niet verwacht...
Verder goed antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Och, ook het beste paard van stal laat wel eens iets vallen, hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ondanks dat je de enige was, vond ik het toch 10 punten waard, goed antwoord!

Andere antwoorden (1)

Dat is gewoon de vaste prijs voor aangetekend verzenden. Een brief waar normaal € 0,44 op gaat kost dan ook € 7,00. Dit zal elkaar dan wel compenseren.