Kan ik bij de belasting nog geld terug krijgen van mijn loon?

Ik werk bij een supermarkt maar ik vroeg me af of ik nog geld terug kon vragen van al mijn lonen, ik weet niet precies hoe het heet maar volgens mij heeft het te maken met de belasting.

Het is een beetje vaag maar dus al met al mijn vraag is of ik nog extra geld kan krijgen .

Mvg.

1.5K

Antwoorden (2)

Ja, dat kan.
Je hebt het Tj-formulier nodig. Dit is als je bv een vakantiebaantje hebt gehad of het hele jaar gewerkt maar niet full time. Gewoon aanvragen, invullen kan online.

Aangifte over voorgaande jaren
Het T-biljet of Tj-Biljet kan nog binnen 5 jaar na afloop van het kalenderjaar worden ingeleverd.

Hoe doe je aangifte inkomstenbelasting?
Het papieren P-biljet kun je gratis opvragen bij de belastingtelefoon, 0800-0543. Nog eenvoudiger is het gebruik van de digitale versie die te vinden is op de website van de Belastingdienst. De digitale versie maakt geen onderscheid in de verschillende biljetten. Het gaat sneller en een belangrijk voordeel is dat je direct kunt zien hoe hoog de teruggave is.

https://financieel.infonu.nl/geld/12415-belastingdienst-het-t-biljet.html

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/jongeren/teruggaaf_jongeren/teruggaaf_jongeren
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
fisbel
6 jaar geleden
In welke tijd leeft u? De Belastingdienst heeft per 2010 het T, Tj, en ook het E-formulier afgeschaft. Het betreft allemaal papieren formulieren. Financieeel.infonu geeft dus ook compleet verouderde informatie. Het P-formulier wordt nog maar in 1 a 2% gebruikt. En vooral in situaties dat het niet anders kan bijvoorbeeld bij overlijden partner of bij buitenlands belastingplichtigen.
U kunt alleen geld terugvragen als er door de werkgever belasting is ingehouden. Zie de jaaropgave. Als de werkgever de scholieren- en studentenregeling heeft toegepast is er misschien geen belasting afgedragen. En is er ook niets terug te verwachten.

Je kan dat allemaal zien op je jaaropgave. Als daar bij ingehouden belastiing € 0 is vermeld heeft aangifte doen geen zin. Maar als er bijvoorbeeld € 300 is vermeld is er € 300 terug te krijgen.

Aangifte kan je doen met de app of door met je Digid in te loggen op mijn belastingdienst. Bij de eerste mogelijkheid kan je zelf je gegevens niet wijzigen. Bij de online aangifte wel. De link hieronder van de Belastingdienst gaat over het jaar 2016. Heel binnenkort (per 1 maart) zal die wel vervangen worden door 2017 De link geeft informatie hoe jongeren aangifte kunnen doen.
fisbel