Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet de toeslag die je krijgt als je nog op de middelbare school zit en je bent 18 geworden? Niet tegemoetkoming maar ik zoek een ander woord.

Ik heb dit laatst gehad met economie maar ik ben het vergeten en daar stoor ik me extreem aan.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een toelage?
Overigens wordt 'tegemoetkoming' veelvuldig gebruikt:
https://duo.nl/particulier/scholier/financiering-voor-scholieren/bedragen.jsp
amc
7 jaar geleden
Als je 18 bent geworden moet je zelf voor de zorgverzekering betalen. Waarschijnlijk bedoel je de 'zorgtoeslag'? Hier betaalt de overheid dan een groot deel van jouw premie zorgverzekering aan mee.
fisbel
7 jaar geleden
Er zijn 4 toeslagen: kindgebonden budget, kinderopvangtoeslag, huurtoeslag en zorgtoeslag. als je 18 jaar bent kan je de zorgtoeslag aanvragen. Die krijg je m.i.v. de maand volgend op de verjaardagsdatum. Het maximum voor 2017 is € 1066 per jaar / € 88 of € 89 per maand. Als het inkomen hoger is dan zo'n € 20.000 wordt de toeslag lager.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik kom de naam tegemoetkoming scholieren tegen. Maar deze word ook toelage genoemd. Basis toelage en aanvullende toelage.

Maar het zou me niet verbazen als dit door sommige mensen ook studiefinanciering of stufi genoemd wordt.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding