Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer betaal je openstaand saldo van een creditcard terug ?

Heb een VISA card, op de site staat openstaand saldo graag binnen 21 dagen terug betalen. Dat heb ik gister gedaan. Kan ik nu weer geld van de creditcard afhalen en over 21 dagen terug betalen ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K
ronron1212
8 jaar geleden
https://www.worldcard.nl/veelgestelde-vragen/#3

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Creditcard maatschappijen hanteren idd. de 21 dagen regel waarbinnen je een opgenomen krediet zonder rentevergoeding aan hen dient terug te betalen.
Betaal je later dan 21 dagen terug dan wordt een dagrente in rekening gebracht voor elke dag dat de betaling uitblijft. Let op! Deze rente is vrij hoog, dus betaal steeds op tijd terug.

Het opgenomen en terugbetaalde krediet wordt verrekend op de dag dat je betaling binnen is waarmee je dan weer over je volledige krediettegoed kan beschikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn creditcard op dit moment gewoon gebruiken bij betalingen ? want ik heb gister het geld naar d'r maatschappij opgestuurd.
paulus811
8 jaar geleden
Beer56, zo algemeen als je het stelt is het niet. American Express hanteert een heel andere regel waarbij het totaal van alle uitgaven in een periode de eerstvolgende afsluitdatum moet worden terugbetaald.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding