Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn mijn rechten bij uren vermindering met een 2-12 uren contract (hulpkracht)?

Ik werk op de broodafdeling in een supermarkt. Een week van tevoren werd me verteld dat ik minder uren zou krijgen i.v.m. bezuinigingen. De zaterdag erop was mijn laatste op de broodafdeling en ik werk nu 1,5 uur per week in de vulploeg i.p.v. gemiddeld 9 uur (op de broodafdeling). Ik heb een hulpkracht contract van 2-12 uur per week. Waarmee kan ik onderbouwen dat ik recht heb op meer uren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je contract zegt het al: Je zou tussen 2-12 uur moeten werken. En het is heel jammer voor je manager, maar als hij jou maar 1,5 uur de week laat werken heb je recht op meer. Dat staat ook in het COA. Dus als je niet gelijk geeft kan je hem dat laten zien en als ie je dan nog niet gelijk geeft zou ik gewoon ontslag nemen. Hij kan wel bepalen of op de broodafdeling staat, vakkenvuld en de garage schoonmaakt, maar minder dan 2 uur mag niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Minder dan 2 uur laten werken mag wel, maar dan moet er wel minimaal 2 uur, vaak zelfs 3 uur worden doorbetaald.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3 uur doorbetalen is alleen als je niet vantevoren hebt gehoord dat je minder zou werken. Als je dus al aan het werk bent, verwacht meer dan 3 uur te werken en je wordt tijdens het werk naar huis gestuurd. maar 2 uur heeft vragensteller recht op. Echter, dit is gemiddeld. Je moet dus per half jaar (26 weken) aan minimaal 52 uur komen, maar je mag best 3 maanden anderhalf uur ingezet worden. Als je na dat half jaar uren tekort komt moeten ze dit wel uitbetalen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding