Ziet een geldautomaat ook welke biljetten hij uitgeeft ?

...of pakt hij gewoon uit lades die met een vaste volgorde gevuld zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Nee, een geldautomaat heeft geen apparatuur om te controleren welke biljetten hij uitgeeft. Hij pakt biljetten uit een cassette, zoals hij geprogrammeerd is om te doen.
In theorie (en ook al een paar keer in de praktijk) kan het voorkomen dat de automaat niet goed gevuld is, en er cassettes verwisseld zijn door het personeel die dit uitvoert. Als dit gebeurt, geeft de automaat dus verkeerde biljetten uit. Dit kan in je voordeel, maar ook in je nadeel zijn. Uiteraard komt alles snel genoeg aan t licht, en zal alles zo snel mogelijk gecorrigeerd worden door de bank.

ook reeds uitgegeven bedragen zullen saldo-technisch worden gecorrigeerd op je rekening, als je honderd gepind had, maar in de praktijk 150 hebt gekregen, zal dit na correctie ook van je rekening worden afgeschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hij pakt gewoon uit laden..
Daarom komt het heel soms wel eens voor dat een automaat briefjes van 50 geeft als het 20 had moeten zijn!
Die zijn dus met het verkeerde papier gevuld!

Toegevoegd na 2 minuten:
Het komt soms voor dat er een fout wordt gemaakt bij het bijvullen van de geldautomaat, waardoor de verkeerde biljetten worden uitgegeven. Worden biljetten met een hogere waarde uitgegeven, dan resulteert dat spoedig in lange rijen voor de automaat. De bank kan achteraf echter precies nagaan welk bedrag er in werkelijkheid is opgenomen en zal dat bedrag van de bankrekening afschrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het apparaat haalt het geld uit cassettes, enige tijd terug hadden ze deze verkeerd geplaatst zodat iedereen die een twintigje pinde uitbetaald werd met honderdjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom heb ik dat geluk nou nooit.. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je het toch terug moet betalen.