kan je een acceptgiro ook naar je bank brengen?

Ik zit net op kamers en ik heb een acceptgiro binnen gekregen. Nu heb ik ondertussen uitgevogeld hoe ik het moet invullen, maar daarna moet je het opsturen naar de bank. De bank is voor mij om de hoek, dus kan ik hem dan ook gewoon naar de bank brengen? En moet dat bij je eigen bank of maakt dat niet uit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.3K
ronron1212
9 jaar geleden
De bank waar je bankrekening loopt dus abnamro of rabo of ing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hoeft een acceptgiro helemaal niet in te vullen. Je kan gewoon naar internetbankieren gaan en daar de info overnemen en zo betalen.
Ivana
9 jaar geleden
Als je bij de 'bank om de hoek' een eigen rekening hebt, dan stop je hem daar ingevuld en wel in de sleuf waar op staat "betaalopdrachten". Dan hoef je verder niets te doen, de bank doet de rest. Je moet alleen wel weten of er genoeg geld p je rekening staat.

Antwoorden (2)

Ja, die kan je bij de meeste banken ook afgeven of in een brievenbus gooien.
Dat moet dan wel je eigen (soort) bank zijn, een ander filiaal is naar mijn weten geen probleem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Niet in de gewone brievenbus, maar in de speciaal daarvoor bestemde smallere gleuf! Anders is de kans aanwezig dat de overschrijving niet naar wens geboekt wordt.
Je kunt 'm in de brievenbus van de bank gooien voor betaalopdrachten. Het strookje (de souche) kun je eraf scheuren voor de eigen administratie. Volgens mij moet het wel je eigen bank zijn maar zeker weten doe ik dat niet.

Nog ouderwetser: je gaat naar het loket met de complete acceptgirokaart. Je stort het bedrag dat je moet betalen. De baliemedewerker stempelt hierna het strookje af als bewjis van betaling. Zo kunnen ook degenen die geen bankrekening hebben (maar wel contant geld) betalen.

Als je internetbankieren hebt, kun je het bedrag natuurlijk gewoon overmaken, waarbij je de gegevens overneemt die op de acceptgiro staan.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De bank zal die 'ouderwetse' methode niet echt accepteren.... zeker niet als het niet om een hoogbejaard persoon gaat. Tegenwoordig mag je de bank alleen in met een afspraak.