Kan je bij (bijv) ing een rekening openen als je bij rabobank al lid bent?

Dus dan heb je 2 rekeningen, maar bij verschillende banken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor, je mag gewoon meerdere rekeningen openen. Dan heb je dus meerdere pasjes in je portemonnee.
Je moet dan dus wel 2x de rekeningkosten betalen per jaar, van beide banken een keer.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zo doet mijn moeder het ook, ze heeft een gedeelde rekening met mijn vader bij de ING, en een eigen rekening bij de Rabobank.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt helemaal, je mag bij verschillende banken rekeningen hebben, het is zelfs in sommige gevallen, vooral als je erg veel geld hebt, verstandig. +
Ritsuka
10 jaar geleden
of in een relatie, als je vast lasten hebt, die kunnen dan van een gedeelde rekening af, en je laat wat geld apart zetten naar een eigen rekening voor je eigen dingen.
SimonV
10 jaar geleden
Een internet-SPAARrekening openen is vrijwel altijd gratis bij de banken. Je kunt tientallen spaarrekeningen hebben zonder kosten.
Ritsuka
10 jaar geleden
maar volgens mij moet je daar wel een betaalrekening voor hebben toch?
SimonV
10 jaar geleden
Nee hoor, in principe niet. Zie lijst:
http://www.spaarinformatie.nl/sparen/rekeningen/lijst/zonder_voorwaarden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ook erg handig bij storingen. als de ene bank internetstoring heeft, kun je wel blijven telebankieren. Heb ik al meermalen profijt van gehad.