mijn ex is al geruime tijd het huis uit, alleen stond hij niet uitgeschreven. Nu heeft dat gevolgen voor mijn huur en zorgtoeslag, wat kan ik doen?

mijn ex is al meer dan 1 jaar het huis uit maar staat pas 6 maanden uitgeschreven. Nu ben ik erachter gekomen dat ik zorgtoeslag en huurtoeslag terug kan krijgen met terugwerkende kracht. Maar omdat hij niet was uitgeschreven loop ik 6 maanden mis. Natuurlijk wil ik geld voor het hele jaar en niet de helft, wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De feitelijke situatie is beslissend. Als je zijn eerdere vertrek kunt aantonen, heb je een punt.
Ik heb eerder zelf bij de gemeente een vertrokken ex-partner gemeld als te zijn vertrokken. Dat is ambtshalve geregeld. Heb toen echter niet gevraagd om dit met terugwerkende kracht te doen omdat ik daar toen geen belang bij had.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar kun je helaas niets aan doen of veranderen, de datum dat je ex zich uitgeschreven heeft, is en blijft de uitschrijfdatum, deze datum kan niet met terugwerkende kracht bijgesteld worden. Het is jammer, maar je zal dit verlies moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Daarbij had je dit natuurlijk in de gaten moeten houden en niet klakkeloos aan je ex overlaten ;)