Deurwaarder legt verkeerd beslag wat moet je nu doen?

Afgelopen maandag was ik aan het werken, en kwam er een deurwaarder met politie en hebben mijn huis leeggehaald. Wat blijkt nou dat het van de vorige bewoners is geweest. Ik heb totaal geen schulden niets. Ik kwam thuis en alles weg weg en verzegeld. Wat kan ik hier aan doen of wat kan ik tegen het deurwaarders bedrijf beginnen omdat zei hun werk niet goed hebben gedaan?
Ze hebben mijn grote led tv laptop wasmachine vaatwasser enz meegenomen.

En ik zit nu met de gebakken peren

Graag tips

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik moet nu dus zoveel moeite doen om mijn spullen terug te krijgen enz. Belde het deurwaarders bedrijf het betreft hier van arkel .. totaal bedrag was €2165,- wat er open stond maar ze willen me spullen niet terug geven. ik dreigde al met een advocaat maar het lijkt hun niets te doen !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Per direct terug laten draaien. En een schade vergoeding eisen! Hadden ze maar beter hun huiswerk moeten doen. Desnoods advocaat inlichten. Of nog beter bel de politie voor aangifte van inbraak!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet hoe lang je er al woont, maar een beslaglegging gaat in de regel wel vooraf door een aankondiging, Brieven van incassobureau's voor vorige bewoners moet je altijd in de gaten houden (al hoef je ze niet te openen) en duidelijk retour afzender / verhuisd sturen of het betreffende incassobureau opbellen.
Maarja, als je er nog maar net woont..... In elk geval is het belachelijk en zou ik zo snel mogelijk mijn licht opsteken bij een rechtswinkel / juridisch loket.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede antwoorden zijn al gegeven, maar man o man wat een drama. Heel veel sterkte!

Het beste antwoord

Aangifte doen van

* Inbraak
* Diefstal
* Vernieling
* Smaad, je goede naam is aangetast

Het moet niet gekker worden. En de bewijslast ligt bij jou zeker ?? Bovenstaande doen en eventuele brieven van de deurwaarder meenemen. Het lijkt me stug dat er dan geen reactie komt. Vraag om een schadevergoeding en speel dit hoog op. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangifte doen heeft geen nut, verspilling van tijd, het wordt toch niet opgenomen er ligt een rechterlijk schrijven aan de grondslag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel aangifte doen. Het schrijven is voor een vorige bewoner. Ze hebben onzorgvuldig gehandeld..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je niet. Je weet niet waar de vorige bewoner staat ingeschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het moment dat jij jezelf ergens inschrijft bij de gemeente krijg je te horen wie er nog meer woont ( wonen). Het is dan duidelijk als je nieuwe bewoner bent je melding maakt van het feit dat de eventuele andere inschrijvingen onterecht zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord

Andere antwoorden (3)

Onmiddellijk stappen ondernemen in een poging dit zo snel mogelijk terug te draaien. Als je bij de deurwaarder nul op rekest krijgt, het inderdaad hogerop zoeken. In eerste instantie eens informeren bij een rechtswinkel.

Je hebt natuurlijk gewoon recht op je spullen EN en flinke schadevergoeding, maar de stront en de rompslomp krijg je, helaas, voor niks.

"In zijn arrest van 12 februari 1992, NJ 1992, 321, bepaalde de Hoge Raad dat degene die een beslag legt en handhaaft, voor eigen rekening en risico handelt en - bijzondere omstandigheden daargelaten - de als gevolg van het beslag door de beslagene geleden schade dient te vergoeden als achteraf blijkt dat het beslag ten onrechte is gelegd.

Dat geldt ook als de beslaglegger op verdedigbare gronden van zijn vordering is overtuigd en niet lichtvaardig heeft gehandeld. "

In de bron meer informatie en een telefoonnummer dat je wellicht ook even kunt bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn advocaat gaat gelijk stappen ondernemen.
Ten eerste moest ik €139 euro betalen voor nieuwe sloten.
Ten tweede schade in huis muren vanwege de wasmachine enz naar beneden halen
Ten derde ik zit nu al 2 dagen zonder spullen laptop tv etc
Ten vierde hadden ze gelijk een amk melding gedaan van de kinderbescherming en jeugdzorg Pfff waar gaat dit toch heen. Ik woon al 10 maanden in het huis en nog doen ze dit :S
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterkte ermee, wat een toestand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En in al die tien maanden heb je geen brieven van deurwaarers gezien die aan de vorige bewoners gericht waren ? Om retour afzender te sturen, of even contact met ze op te nemen ?
Ik deed dat altijd nadrukkelijk wel, (al is het in dit huis nog niet nodig geweest, maar in het vorige....breek de me bek niet open het eerste jaar) want ik wou niet het minste risico lopen dat ze bij MIJ aan kwamen kloppen voor die ellende.
Als je al die tijd echt helemaal niks gehoord of gezien hebt, zijn e echt driedubbelfout bezig zeg..... Je hebt daarmee wel een sterke zaak, maar de ellende is er niet minder om. Dat gun je niemand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die AMK-melding vind ik trouwens nog het meest kwalijk ; daar kun je me een stoot ellende mee krijgen zeg....
Ik ben normaliter helemaal niet zo van de 'emotionele schae', maar in dit geval zou ik ze volledig maar dan ook volledig uitkleden, vrees ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kreeg meerdere brieven van van arkel telkens terug gestuurd dat de bewoners hier niet wonen. Heb zelf 3 keer al gebeld of ze die brieven niet wilde sturen maar ze deden er niets mee. Nog nooit een deurwaarder van hun aan de deur gehad ze kwamen ineens beslag leggen op alles. En nu al dat gezeur en trammelant erbij.. pppfffff d emoet zakt me even in de schoenen echt waar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Te belachelijk voor woorden......
Ik kan het me levendig indenken. Door eigen schuld ZO in de problemen komen is al een drama, maar helemaal buiten je eigen schuld om...verschrikkelijk gewoon.
Heel veel sterkte in elk geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eén ding is zeker : je bent niet het enige slachtoffer van deze prutsers : http://www.klacht.nl/gerechtsdeurwaarder-van-arkel/
Ik zou ggn benaderen. Daar werken juristen, deurwaarders, ga daar eens informatie halen. Zij weten de wegen te bewandelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat en wie is ggn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
https://www.ggn.nl/nl-NL/zakelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat en wie is ggn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Groot Geld Nemers.
Je zit in een heel moeilijk parket.

Je zult als eerste moeten vaststellen of de vorige bewoner nog op jou adres staat ingeschreven (Gemeentelijke basisadministratie), staat hij op dat nog ingeschreven zal jij moeten gaan bewijzen dat de goederen allemaal van jou zijn, mogelijk is dit mogelijk met een verklaring van de verhuurder.

Staat het persoon niet meer op dat adres ingeschreven dient de deurwaarder terstond de beslaglegging terug te draaien.

Daar de politie erbij is geweest om de deur te forceren ben ik bang dat het een lange lijdensweg gaat worden daar er ook de politie gecontroleerd dient te worden of het persoon nog ingeschreven staat op dat adres.