Hoe kan ik snel uitrekenen wat een bedrag over 20 jaar waard is met 3 procent rente per jaar?

met 3,70% rente bij 20 jaar vast? En wat is de formule om het het snelst uit te rekenen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bedrag(jaar 20) = Bedrag(jaar 0) * 1,037 ^20

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt Google of Excel gebruiken als rekenmachine. Bijvoorbeeld start met 1000 euro en 3,7% rente:

= 1000*1,037^20
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de rente 1 keer per jaar wordt uit gekeerd. Indien het maandelijks wordt uit gekeerd dan spreekt men over effectieve jaar rente.
Aangezien het bedrag door de rente steeds verandert, zal je per jaar bedrag x moeten vermenigvuldigen met 1.03
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Langelange vraagt naar een formule, dus niet naar 20 keer intikken bedrag / uitkomst x 1,03.
Voor het juiste antwoord zal Snapikniet even even het antwoord van Waxinelicht hierboven moeten bekijken en/of de volgende link: wiskundebijles.nl moeten bestuderen.
http://www.wiskundebijles.nl/wiskunde/expfuncties/Exponentiele_functies_standaardvorm.htm