eeen bill of exchange is een overeenkomst waarin staat dat een bedrijf of persoon binnen de in de overeenkomst genoemde datum een in de overeenkomst genoemde bedrag betaald aan een persoon of bedrijf.
een bill of exchange moet door beide partijen ondertekend worden wil het rechtsgeldig zijn
eeen goed voorbeeld van een bill of exchange is een cheque daarin staat namelijk dat een persoon aan een ander persoon binnen een jaar
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een wissel (bill of exchange) is een onvoorwaardelijke opdracht van de schuldeiser aan de debiteur om een bepaalde geldsom op een bepaalde datum te betalen aan de begunstigde. Op de wissel dient de vervaldag nader aangeduid te zijn.
voor meer info zie bron
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soort cheque welke ingewisseld kan worden "aan toonder" bij elke willekeurige bank. Veelal gebruikt in de exporthandel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een wissel of een bill of exchange is een betalingsinstrument met een trekker en een betrokkene waarbij op een bepaald moment de wissel effectief zal innen bij de bank. Je hebt gewoon wisselkrediet (goedkoper dan een lening) en leverancierswisselkrediet met waarborg. Een wissel is een heel oude betalingsmanier.Wissels werden onmiddellijk uitgeschreven zoals een cheque en met een bepaalde datum dat je hem kon innen. De bank verleende je een specifieke limiet voor die wissels. Dikwijls werd dit omzeild door cheques met een latere vervaldatum uit te schrijven.