Heeft het salaris van een inwonend volwassen kind dat rond de 1100 bruto pm verdient gevolgen voor de huurtoeslag van moeder in WWB?

Iemand met een bijstandsuitkering wordt al gekort met zo'n 140 euro per maand. Word de huurtoeslag dan ook gekort?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja. Het toetsingsinkomen van de huurtoeslag bestaat uit het inkomen van alle bewoners die in de GBA ingeschreven staan. Bij inkomens van kinderen tot 23 jaar geldt een drempel van €4527: al het bruto inkomen daarboven telt mee.

Dat zal dus zeer waarschijnlijk van invloed zijn op de hoogte van de huurtoeslag.

Toegevoegd na 5 minuten:
Naar de opmerking van syllicious: het toetsingsinkomen gaat over het bruto jaarinkomen. De vrijstelling voor de inkomsten van de kinderen zijn dus ook op jaarbasis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4527 Euro per maand?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Per jaar uiteraard! Het staat er inderdaad niet helemaal duidelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook als het kind een voorlopig contract tot December 2012 heeft?
ronron1212
11 jaar geleden
ook dan