Kan je Naam achterhalen via bankrekening nummer?

Ik heb via marktplaats een telefoon gekocht de koper ging akkoord (170 euro)
Ik heb het bedrag overgemaakt maar niks ontvangen ik heb de achternaam en voornaam tenminste dat mailde ze dat dat haar naam was ik heb wel de rekeningnummer maar verder ook niks nu is mijn vraag kan ik via de rekeningnummer achterhalen wat haar echte naam is en/of adres gegevens of iets ben al blij als ik voor en achternaam heb

Hoop van iemand tips te ontvangen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
115.2K

Antwoorden (6)

Wanneer je het geld overmaakt en het rekeningnummer intypt geeft je bank (tijdens internet bankieren) als het goed is aan wat de naam is. Er staat dan in rode lettertjes boven (bij de ingevulde naam), bedoelt u....?

Ik hoop dat je er wat aan hebt, vervelende situatie, ik hoop dat je je geld terug krijgt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
blz?
Je kunt geen geld overmaken naar een rekeningnr. zonder de juiste bijbehorende naam, je kunt er dus van uit gaan dat dat haar echte naam is. Of ze moet iemand anders bankrekening gebruikt hebben maar dan heb je tenminste de naam van iemand die de verkoper kent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou AlexD, dat kan wel. Storten/overmaken is altijd mogelijk.
We geven nooit onze echte naam op en altijd ontvangen we keurig het geld als men iets van ons heeft gekocht. Al jaren. Pas als je wilt opnemen wil men graag dat de naam klopt met de rekening.
Nee dat kan alleen via de politie. Alleen zul er niets mee opschieten, want dit soort rekeningen worden leeggemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen, dat kan niet. De banken controleren allang niet meer of de naam met het rekeningnummer overeen komt. Alleen bij een gironummer doen ze het nog wel. Volgens mij ben je gewoon opgelicht en zou ik aangifte dien bij de politie. De bank kan nog proberen om het geld terug te halen omdat er sprake is van een wanprestatie en dus een onterechte betaling. Er is een wetsartikel dat bepaald wanneer je een betaling ontvangt die niet voor jouw bestemd is, je verplicht bent om aan terugstorting mee te werken. De kans dat dat lukt is echter klein nu deze oplichters vaak niet te traceren zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een naam is te achterhalen als je de overboeking hebt gedaan van ING naar een ING rekening , dan wordt de juiste tenaamstelling gegeven ook al zou je deze fout invoeren. Bij andere banken is dit helaas niet het geval.

Als jij je product niet heb gekregen, dan kun je;

1. Aangifte doen bij politie (neem als bewijs kopie print mee van je koopovereenkomst mailtjes en betalingsbewijs)
2. Doe een melding naar marktplaats
3. Ga naar www.opgelichtopinternet.nl en meld deze oplichting, waarschijnlijk zijn daar al meerdere gedupeerden.
4. Probeer te achterhalen bij welke bank deze persoon bankiert en stuur dan een brief met bewijs naar het fraudemanagement.

Het heeft altijd zin dit te doen, anders loopt deze oplichter vrij rond en blijft deze persoon heel lang mensen oplichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb dit zelfde probleem aan de hand gehad afgelopen zondag. de bankrekening bleek later op een site bij de politie om na te checken bekend met oplichterij . Helaas kwam ik hier te laat achter, gaat om 132 euro voor fietscomputer, heb wel de naam van de begunstigde , is van een ING rekening, had betaal verzoek geaccepteert en betaald, en gelijk daarna was de persoon verdwenen van marktplaats inclusief de advertentie , Helaas kunnen we gewoon de overboeking niet meer ongedaan maken, en ben zo stom geweest in me goed vertrouwen . Heb het nu el bij de politie gemeld, want ze mogen hier niet mee wegkomen, om mensen zo te duperen