als ik een fiets koop via het fietsplan, hoe reken ik dan de belasting voordeel uit? en is het verstandig om te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is verstandig als je echt een fiets nodig hebt, want de korting is ongeveer 42% als je minder dan 56000 verdient en zelfs 52% als je meer dan dat bedrag verdient.

Die korting die ik hierboven noem, is dus je belastingvoordeel. De fiets wordt namelijk uit je bruto loon betaald en daarover wordt dus geen belasting ingehouden.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt! Ik gaf aan met 50 euro per maand af te betalen aan mijn werkgever en dat werd na aftrek 27.50 per maand, de rest is dus korting. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik betaal dus uiteindelijk 360 euro voor mijn fiets van 750 euro ;)
fisbel
11 jaar geleden
Gefeliciteerd: u heeft een aardig inkomen.
paulus811
11 jaar geleden
Laura, klopt wat je zegt. Maar als je geen fiets nodig hebt, is ook 360 euro teveel. Je vraag was of het verstandig is om te doen en dat kun je alleen zelf beantwoorden, al haal ik wel een beetje uit de smileys dat dat kennelijk zo is. Veel fietsplezier. En werkgevers mogen tot (ongeveer, weet het exacte bedrag niet) 150 euro accessoires plus een all risk verzekering belastingvrij aan je vergoeden. Vraag daar nog even naar bij de werkgever, want hij is dat niet verplicht.