Vakantiegeld wat te vroeg is uitbetaald. wat te doen?
Beste mensen, Ik werk via een uitzendbureau. Nu zo’n 7 maanden. Ik kreeg vorige week mijn wekelijkse loon uitbetaald en ook dezelfde dag een flink bedrag. Ik had al zo’n vemoeden. het lijkt wel vakantiegeld… of toch een foutje met iemand anders zijn loon. Er is een fout gemaakt omdat er meisje uit dienst zou zijn gegaan en ze hebben perongeluk AL mijn opgebouwde reserveringen en vaakntiegeld uitbetaald. Ze konden het niet terugkrijgen dus was de enige mogelijkheid dat ik dan 3,5 week geen loon zou krijgen. Ik zag dit idee niet zitten. Nu dus het geld natuurlijk apart gezet.. maar nu komt de vraag. doordat er in 1 keer zo’n bedrag van 1000 bruto, 640 euro netto is uitbetaald heb ik nu meer belasting moeten afstaan over dit bedrag. Normaal gesproken sta ik 31 euro per week af aan de belasting. Nu dus een bedrag van 360 euro( ze had het over 40%) Ik kan antuurlijk volgend jaar april weer belasting terugvragen maar je werkt toch juist om je vakantiegeld eind mei te krijgen en je ’‘reserveringen’‘ uit te laten betalen als je op vakantie ben. dus verdeeld over 2/3 weken Omdat ik wekelijks uitbetaald krijg.
Ook zou ik graag willen dat de uren die ik opgebouwd heb ook weer op mijn loonspecificatie komen te staan omdat ik dat wel opgebouwd heb. En dan heb ik het natuurlijk niet om het geld (want dat heb ik natuurlijk ontvangen) maar wel de uren ’‘vakantie’‘ die ik straks mag opnemen in de maand juli. Hopelijk kan iemand mij vertellen wat mijn rechten zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.