Hoeveel schadevrije jaren zou ik terug vallen als ik bij ZLM schade zou rijden?

Ik heb geen no claim beschermer maar iedere verzekeringsmaatschappij hanteert een andere terug val wat is deze terug val bij zlm

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Of je kijkt gewoon even op de website van de betreffende verzekering...

"Schadevrije jaren
Schadevrij rijden levert u korting op. Die kan oplopen tot maar liefst 70%. Vanaf 10 kortingsjaren bouwt u no-claimbescherming op. Heeft u 14 kortingsjaren en claimt u een schade, dan behoudt u de maximale korting van 70%.

Sluit u een ZLM Autoverzekering af, dan nemen wij de schadevrije jaren over van uw vorige verzekeraar. De gegevens over uw vorige autoverzekering halen wij uit Roy-data. In Roy-data plaatsen verzekeraars gegevens over beëindigde verzekeringen, waaronder de schadevrije jaren."

http://www.zlm.nl/particulier/vervoer/autoverzekering/premie/

Toegevoegd na 2 minuten:
En dan ook nog even de voorwaarden nalezen (ook op de site).
"Welke kortingen en toeslagen wij hanteren, vindt u in de tabel. Deze tabel geldt voor de WA- en de
cascodekking. Een korte toelichting:
• Wij stellen bij het afsluiten van de verzekering het aantal kortingsjaren vast. De kortingsjaren bestaan
uit het aantal schadevrije jaren en eventueel ook nog een aantal instapjaren dat wij toekennen.
• Wij nemen de schadevrije jaren van uw vorige verzekeraar over. Deze informatie halen wij uit
Roy Data. In dit systeem nemen verzekeraars gegevens op over verzekeringen die zijn beëindigd.
Als er geen gegevens aanwezig zijn in Roy Data, gaan wij ervan uit dat u nog geen schadevrije jaren
heeft opgebouwd.
• Bij het aantal kortingsjaren hoort een kortingspercentage. Wij berekenen hiermee de korting of
toeslag op de premie.
• U heeft recht op een (hogere) korting na een volledig schadevrij jaar.
• Het schadejaar loopt van 1 november tot en met 31 oktober. Op basis van uw schademeldingen in
deze periode passen wij uw korting of toeslag aan. Dit gaat in op 1 januari van het jaar daarop."

Voor overzichtstabel, zie hoofdstuk 8: Premie in de voorwaarden pdf:

http://www.zlm.nl/brochuresvoorwaarden/voorwaarden/particulier/personenautoverzekering_2012.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze info had ik gevonden maar dit is geen antwoord op mijn vraag.
Na een schade val je terug in schade vrije jaren. Hoeveel zou ik terug vallen in svj
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie de voorwaarden die ik genoemd heb in mijn aanvulling. In de PDF staat een tabelletje waarin het duidelijk vermeld staat hoeveel jaren je terug valt.