Welke uitgaven worden hoger of juist lager naarmate je ouder wordt?

Bijvoorbeeld een 30-jarige ten opzichte van een 60-jarige.

Toegevoegd na 37 minuten:
Maak van die 60-jarige maar een 70-jarige. (zie reacties)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
60 jaar is nog niet zo oud hoor. Dan werk je nog volop. Je kan het beter hebben over mensen van 80 plus. Dan veranderd er meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh sorry, haha, hoop niet dat ik je beledigd heb.
80 jaar vind ik te ver weg, maar ik zal er 70 van maken ;-)

Antwoorden (2)

De uitgaven van een 30-jarige zijn relatief hoog op de volgende gebieden: huis, inrichting, huwelijk, kinderen, oppas. De inkomsten kunnen dan (tijdelijk) ook nog dalen als er minder gewerkt wordt in verband met de komst van die kinderen.
60-jarigen hebben niet meer de uitgaven die samenhangen met kinderen (studie van kinderen is dan hopelijk achter de rug), kunnen kleiner gaan wonen. Komen in de buurt van pensionering maar een vermindering van inkomsten is dan misschien niet zo erg omdat de uitgaven immers ook minder zijn geworden. 60-jarigen moeten misschien wel meer gaan uitgeven voor zorg. Aan de andere kant is 60 nog zo jong tegenwoordig: alle tijd en energie om leuke dingen te doen zoals reizen en hobby's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En aan kleinkinderen;)
Als je ouder wordt,beginnen de gebreken toe te slaan en dat zorgt er voor dat je meer uitgaven in de gezondheidssector hebt.
Maar het aantal keren, dat je nieuwe kleren gaat kopen of op vakantie gaat, neemt af.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn antwoord is gebaseerd op onze eigen situatie, ik weet dus niet of die voor alle ouderen op gaat.