Nee. Nederland is een export / handel land. Tulpen, ui, melk, kaas, schiphol, haven van rotterdam. Als we terug gaan naar de gulden betalen we weer voor het wisselen van de gulden naar marken, franken en ponden. Dit kost geld. Door de euro hoeft dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nederland wordt er ontwerptechnisch HEEL erg veel beter op. De munten van Bruno Ninaber, de beste in de wereld. We hadden de MOOISTE bankbiljetten van de wereld van Ootje Oxenaar en Jaap Drupsteen. Alleen daarom al pleit ik voor een wederkeer van de gulden of de Nederlandse Euro in Nederlands ontwerp!!! Ik wil een vuurtoren met 250 euro erop!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vind ik meer een mening, geen reden om een - of + te geven hoor.
Drepolli
12 jaar geleden
Sterker nog ik vind de euro er beter uitzien, de guldenmunten en biljetten waren voor mijn oog foeilelijk
Nee niet als aparte munt.

De Nederlandse gulden was vroeger erg afhankelijk van de Duitse mark. Met name door de export. Denk maar eens onze export/doorvoer-haven Rotterdam.

De euro heeft veel export/(import) belemmeringen weggenomen.

Beter alternatief dan het herinvoeren van een eigen gulden is denk ik de euro opsplitsen in twee valuta's.
Een voor de (zuidelijke) zwakkere landen en een voor de rijkere noordelijke landen.
Landen die slecht presteren laten degraderen naar de lagere euro als straf? Is echter makkelijk gezegd maar moeilijk uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ik weer op tien meterafstand kan zien of er een duppie of kwart je ligt , gewoon heerlijk een mooi briefje van 25€ , of nog mooier die vuurtoren wat was dat mooi ! Maar wat wat wordt slechter , internationale bedrijven , en ja Nederland is een export land hebben het net wat lastiger ,koers risico's ,enz . Maar de Europa landen zonder euro hebben daar ook geen problemen mee . Het gevaar is het succes Vd gulden ! Hè ! Ja hij zou mogelijk veel waard worden ,Ten opzichte Vd euro , dan wordt de expo lastiger ,maar grondstoffen en in port weer goedkoper . Maar een slim beleid kan dat wel aan , kijk naar Zwitserland . En China houd ook kunst matig zijn geld laag . Het was tot voorkomt een taboe . En rond de eeuw wisseling dacht men nog dat de bank sector de kurk was waar de economie van nl op zou drijven ,en nl op de been zou houden . Maar dat is ook geen reden meer :) . Het was rond uit onbezonnen stom om zo de euro in te voeren . Maar het kan nog stommer door de euro zo maar weer de deur uit te doen . Maar het is goed om alle scenario's te onderzoeken , om zin van onzin te scheiden . Verwacht geen heil van politici , die hopen alle maal op een top job in Brussel ,ze hebben onze zalm ook al een baantje in het vooruit zicht gesteld .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja wat ik al eerder hier gezegd had ,toen nog een gotspe! Het beste nu zou zijn een kaas ,kartoffel ,euro ,en een knoflook euro . En landen die weer een sluitende staat begroting hebben weer in de kartoffel kaas euro . Tja ze wachten te lang !!!het wordt steeds moeilijker ,en met risico dat het allemaal onmogelijk wordt . En de hele zooi ongecontroleerd uit de hand loopt . De euro politici zitten er zelf te dik in (boter op het hoofd) dus het zijn net slagers die hun eigen bedorven producten, in kroketten moeten verwerken . Het blijft toch stinky business . Als de ingrediënten rotten .